Letní pneumatiky bychom na auto měli nazout ve vhodném termínu. Ten je určený nejenom datem v kalendáři, ale je spojený také s předpovědí počasí. Nelze totiž vždy říci, že ke konkrétnímu dny jsou letní pneumatiky tou nejlepší volbou. Naopak. V mnoha případech je lepší nechat i pár týdnů zimní, zvláště kvůli chladnějšímu počasí. Co se v takovém případě s letní pneumatikou děje?
Na suchu slouží dobře
Pokud s letními pneumatikami vyrazíme v chladných teplotách a silnice budou suché, není důvod se obávat žádného velkého problému. Dokonce existují zahraniční studie a testy, které říkají, že i při teplotách kolem nuly nejsou letní pneumatiky nijak výrazně nebezpečné a není třeba výrazně měnit styl jízdy.
Pozor na rizikové situace
Jinak tomu může být ve chvíli, kdy teplota klesne jen lehce pod bod mrazu a silnice není úplně suchá. V takovém případě se zde mohou objevovat prvky námrazy a zde už letní pneumatiky neposlouží tak, jak od nich očekáváme. A to nemluvíme o situaci, kdy lehce nasněží. V takovém případě se může stát auto na letním obutí nezvladatelné.
Počítejte s delší brzdnou dráhou
Dobré je také počítat s faktem, že směs u letních pneumatik je určena právě na vyšší teploty. Při těch nízkých, pod sedm stupňů, se mohou měnit její vlastnosti. Při běžné jízdě to až tak nepoznáme, ale problém může nastat ve chvíli, kdy je potřeba zabrzdit. V takovém případě je třeba počítat s delší brzdou dráhou v porovnání se situací, kdy bychom na svém voze ještě měli sadu zimních.
Hrozí i poškození
V krajním případě může hrozit dokonce i poškození materiálu v podobě drobných prasklinek. Zde je třeba připomenout, že se nemusí vyskytnout, jenom když s letními pneumatikami jezdíme za velmi nízkých teplot až mrazů. Mohou se objevit také, když pneumatiky špatně skladujeme – tedy právě v mrazivých podmínkách.
Zdroj: https://tirecraft.com/when-to-change-summer-tires/