Zastavíte na parkovišti, jdete si něco vyřídit, ale poté se vrátíte k autu a pozorujete, že zpod něj něco vytéká? Taková situace dokáže rozhodit a vyděsit nejednoho řidiče. Není se čemu divit. Únik provozních kapalin obvykle ukazuje na nějakou závadu. Od drobné netěsnosti až po výrazné poškození. Ne vždy je ale nutné propadat panice, obvykle nemusí mít kaluž pod autem nijak velký význam.
Co je to za tekutinu?
Pod auto může vytékat celá řada provozních tekutin. Může se jednat o odkapávající olej, může se jednat o chladicí kapalinu, ale třeba i o kapaliny brzdové nebo z posilovače řízení. Je tu i kapalina do ostřikovačů, stejně jako může být danou tekutinou i obyčejná voda. A to i přesto, že jste samotnou vodu do svého auta nikdy nelili a v žádném systému nikde není. Tak kde se bere?

V létě běžná věc
V letním období jsou kaluže pod autem naprosto běžnou věcí. Proto se nad nimi mnoho řidičů ani nepozastaví. Moc dobře vědí, že se nejedná o žádnou provozní tekutinu, která by odněkud vytékala. Je totiž velkou pravděpodobností, že se jedná o vodu. To, že končí pod autem, je vlastně běžná, dokonce i záměrná věc. Jde o ten nejjednodušší způsob, kam ji odvádět.
Za vše může jedno tlačítko
Proč se vlastně v létě voda pod autem objevuje? Můžete za to vy, samotní řidiči. Jistě máte aktivované jedno tlačítko s názvem AC. Tímto tlačítkem totiž aktivujete klimatizaci auta. Dnes už v podstatě běžnou věc, která vám umožní pohodlně jezdit i v parném létě.
A kde se vlastně daná voda bere? Je to v podstatě odpad, kondenzát vzniklý prací klimatizace. Daný kondenzát nemá jakékoliv další využití, a tak dochází k tomu, že voda končí pod autem. Neznalého řidiče sice může pěkně vyděsit, ale měl by si uvědomit, že v létě je to běžná věc a souvisí právě s tím, že je klimatizace zapnutá a chladí interiér. Vypínat ji rozhodně nemusíte, voda pod autem nikomu neškodí.
Zdroj: https://www.sundevilauto.com/whats-that-spot-under-my-car/