Kam nazout horší pneumatiky? Rady expertů překvapí

A je to tady. První sníh se objevil na našich silnicích a řada řidičů na poslední chvíli přezouvá. Objevuje se otázka, kam dát horší pár. Má to být dopředu, nebo dozadu? Rady expertů vás dost možná překvapí a rázem zjistíte, že už roky nasazujete své zimní pneumatiky špatně.

Když máte klasické auto

Pokud máme být objektivní, je pochopitelně nutné začít charakteristikou vašeho vozu. Předpokládejme, že ve vaší garáži nemáte žádný unikát, ani raritu. Že v ní parkuje celkem běžný osobní automobil s náhonem na předek. Je to tak? Potom jsou níže zmíněné rady zkušených expertů určené právě vám.

Kam s horší pneumatikou? Vždy dozadu

Jak to tedy je a kam dát onen horší pár? Mnoho tato informace jistě překvapí, ale tím správným místem je rozhodně zadní náprava. Takto doporučují přezut odborníci, kteří vycházejí z řady provedených nezávislých testů. Důvodem je to, že právě tato varianta se v provozu jeví jako bezpečnější.

Proč na zadek?

Vysvětlení je celkem prosté. Automobil bude mít lepší ovladatelnost především v zatáčkách. Díky lepšímu záběru zadní nápravy se budou eliminovat situace spojené s tím, že vás automobil začne během zatáčení takzvaně předjíždět – tedy budou eliminovat situace, kdy jdete do smyku.

Co hrozí při nasazení horší sady na přední nápravu?

Jak bylo zmíněno výše, je hlavním rizikem smyk v zatáčkách. Nutno ale říci, že mnoho řidičů může s takovou kombinací také získat dojem toho, že auto bezpečně sedí. Nové pneumatiky na přední hnací nápravě dobře drží, mají perfektní záběr a samotné zatáčení a držení jízdní stopy není žádný problém. A to vše vede k tomu, že řidič si e stále jistější, aniž by tušil, jaké nebezpečí čeká v zadní části vozu.

Mohlo by vás zajímat:  Pneumatiky s hroty přinesou lepší jízdu, ale i riziko pokuty

Co doporučujeme my?

Pokud už měníte po párech, doporučujeme dát na rady expertů a horší pneumatiky umístit na předek, zatímco lepší na zadek vozu. Počítejte však s tím, že brzdná dráha vozu bude stále delší, než v případě zcela nové a stejně kvalitní sady 4 gum. Mám-li být objektivní, doporučíme zapomenout na párové výměny a měnit vždy zcela kompletní sady.

A co doporučíte vy, jako zkušení řidiči? Dáváte na rady odborníků, nebo se držíte dříve zažitého a horšího pravidla? Napište nám do diskuse váš názor na věc.

Komentáře