Kam se bude vydávat nový směr BMW M? Nebudou chybět ani elektromotory!

06

V poslední době se v automobilovém průmyslu nemluví prakticky o ničem jiném, než o elektrifikaci a o elektrifikovaných modelech. S jedním takovým modelem přichází i automobilka BMW, která rozhodně v oblasti elektrifikace budoucnosti, nechce zůstat pozadu. Nabízí koncept nového vozu, který by mohl být předzvěstí všech následujících elektrifikovaných modelů, jimž bude patřit ostrá budoucnost BMW.

Koncept Vision M Next

Nedávno byl v Mnichově představen koncept nového vozu, kterému by mohla patřit budoucnost elektromobilů BMW. Jde o koncept s názvem Vision M Next, který je rozhodně více než zajímavý a rozhodně stojí za pozornost. Podle šéfa divize M u BMW, Markuse Flasche, bude totiž budoucnost automobilů patřit elektřině. Z toho důvodu tento koncept v Mnichově nechal předvést, aby dokázal, že to myslí vážně.

Kombinace elektromotoru a spalovacího motoru

Zajímavostí je, že koncept tohoto vozu není čistě elektrický, neboť zde najdeme i spalovací motor. Ten ovšem pohání jen zadní kola. Samozřejmě zde jsou také dva elektromotory, na každé nápravě jeden. I přes to, že samotný spalovací motor je pouze čtyřválcový, dohromady s elektromotory je systém schopný dosáhnout výkonu až 600 koní. To znamená:

  • z nuly na 100 km/h to zvládne během tří sekund
  • a nejvyšší rychlost dosahuje 300 km/h
Mohlo by vás zajímat:  Honda CR-Z - Příští generace na základě Civicu Type R!

O pohotovostní hmotnosti zatím žádné oficiální zprávy nejsou, tudíž není zmíněna. Podle tiskové zprávy se zde hovoří také o režimu Boost+. Ten je schopný krátkodobě poskytnout více výkonu. Vůz si dokáže tento režim sám aktivovat, a to tehdy, když sám uzná jeho použití za vhodné.

Vhodné do bezemisních zón

Vůz je samozřejmě schopný jet i bez pomocí spalovacího motoru. Díky bateriím, ve kterých má dost elektřiny, je schopný dojet až 100 km. V budoucnu to může být velkou výhodou právě ve velkých městech, kde se plánují bezemisní zóny. Do těchto zón budou moci vjíždět pouze ta auta, která jsou schopná jízdy bez lokálních emisí.

Mohlo by vás zajímat:  Crossover Model Y – Tesla představuje svůj nový vůz

Designové zajímavosti

Zaměříme-li se na design tohoto modelu, tak nám v mnohém může připomínat jiná vozidla z historie značky BMW. Najdeme zde například prvky z modelu M1, které jsou patrné na bocích. Podíváme-li si na vůz z různých pohledů, uvidíme zde také studii Italdesign Nazca C2 z roku 1991, jež nesla logo BMW.

Hlavními designovými zajímavostmi modelu jsou jiné věci. Například čelní světla, která nejsou ani náznakem podobná těm, BMW používá aktuálně. Jsou tvořena technologií Laser Wire, což jsou skleněná vlákna, která jsou pokrytá fosforem. Stejnou technologii najdeme i na zadních sklech.

Mohlo by vás zajímat:  Vozy Audi jsou nabíjeny zelenou elektřinou, ukládanou do použitých akumulátorů

Další zajímavostí je, že v interiéru se nenachází polstrované sedačky, nýbrž jen paměťová pěna. Jde o to, aby se řidič spojil s autem v jedno. Možností řidiče, jak pracovat s vozidlem, je tzv. Boost pod. Ten sdružuje všechny ovládací prvky a informace. V podstatě se jedná o volant, přístrojový štít a head-up displej.

Samotný vůz je brán spíše jako vize toho, jak by mohly vozy BMW v budoucnu vypadat. Pravděpodobností je, že všechny modely řady BMW M budou elektrifikované. Jestli se ale tento koncept modelu začne vyrábět, je spíše nepravděpodobné.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora