Moderní auta jsou dnes prošpikovaná elektronikou. To může sice zvyšovat jízdní komfort, ale může to způsobovat i problémy, především pokud jde o riziko poruchy a náročnost opravy. Dále tu však jsou i různé ukazatele, které mají řidiče informovat, ale mnohdy lžou. Spoléhat na ně se může mnohdy i vymstít. O jaké jde?
Rychloměr
Rychloměr, jinak také tachometr či ukazatel rychlosti. Je důležitou součástí každého auta a je jedno, jestli je klasický mechanický, nebo digitální. Realita je taková, že v mnoha autech bychom mu rozhodně neměli věřit, protože neukazuje tolik, kolik reálně jedeme. Je běžnou praxí, že ukazuje s lehkou odchylkou. Naštěstí v náš prospěch, což znamená, že reálně jedeme o něco méně, než říká přístrojová deska.
Dojezd
Dojezd je velké téma u elektromobilů, ale je třeba říci, že se řeší i u vozidel se spalovacím motorem. Zvláště když palivo dochází a my řešíme, zda dojedeme, nebo nedojedeme na konkrétní místo. Spoléhat se však na tento ukazatel není úplně vhodné. V mnoha případech nemusí ukazovat přesně. Roli hraje hlavně to, jak je nastaven algoritmus výpočtu s ohledem na styl naší jízdy, jak dlouhodobý, tak krátkodobý. Mnohdy stačí víckrát sešlápnout plyn a dojezd značně klesne.
Spotřeba
Nejenom že je běžnou praxí to, že se liší papírová spotřeba od toho, za kolik dokážeme s autem reálně jezdit. Je dobré vědět, že v některých případech může lhát i palubní počítač. Když se nám spotřeba na něm zobrazená zdá velmi zajímavá, realita může být taková, že reálně si naše auto vzalo přece jenom o něco více. Zjistit to při běžném provozu ale nemáme šanci.
Teplota
Sedli jste do auta a to vám ukazuje, že jsou venku tropické teploty? Nemusí to být až tak reálné. Stačí parkovat na přímém slunci, na rozehřátém asfaltu a teplotní čidlo je značně ovlivněno touto situací. Za pár ujetých kilometrů zjistíte, že teplota je zcela jiná, než vám ukázalo auto po usednutí.
Zdroj: https://news.motability.co.uk/motoring/how-vehicle-on-board-computers-help-you-drive-every-day/