Každé auto má známé ukazatele, spoléhat na ně se ale může vymstít

Speedometer 1249610 1280

Moderní auta jsou dnes prošpikovaná elektronikou. To může sice zvyšovat jízdní komfort, ale může to způsobovat i problémy, především pokud jde o riziko poruchy a náročnost opravy. Dále tu však jsou i různé ukazatele, které mají řidiče informovat, ale mnohdy lžou. Spoléhat na ně se může mnohdy i vymstít. O jaké jde?

Rychloměr

Rychloměr, jinak také tachometr či ukazatel rychlosti. Je důležitou součástí každého auta a je jedno, jestli je klasický mechanický, nebo digitální. Realita je taková, že v mnoha autech bychom mu rozhodně neměli věřit, protože neukazuje tolik, kolik reálně jedeme. Je běžnou praxí, že ukazuje s lehkou odchylkou. Naštěstí v náš prospěch, což znamená, že reálně jedeme o něco méně, než říká přístrojová deska.

Mohlo by vás zajímat:  Běžný Renault se díky svému dokonalému stavu prodává za astronomické peníze

Dojezd

Dojezd je velké téma u elektromobilů, ale je třeba říci, že se řeší i u vozidel se spalovacím motorem. Zvláště když palivo dochází a my řešíme, zda dojedeme, nebo nedojedeme na konkrétní místo. Spoléhat se však na tento ukazatel není úplně vhodné. V mnoha případech nemusí ukazovat přesně. Roli hraje hlavně to, jak je nastaven algoritmus výpočtu s ohledem na styl naší jízdy, jak dlouhodobý, tak krátkodobý. Mnohdy stačí víckrát sešlápnout plyn a dojezd značně klesne.

Mohlo by vás zajímat:  Oblíbené prvky výbavy postupně mizí z aut k nelibosti řidičů, automobilky jdou ale svou cestou
Zdroj obrázku: Pixabay

Spotřeba

Nejenom že je běžnou praxí to, že se liší papírová spotřeba od toho, za kolik dokážeme s autem reálně jezdit. Je dobré vědět, že v některých případech může lhát i palubní počítač. Když se nám spotřeba na něm zobrazená zdá velmi zajímavá, realita může být taková, že reálně si naše auto vzalo přece jenom o něco více. Zjistit to při běžném provozu ale nemáme šanci.

Teplota

Sedli jste do auta a to vám ukazuje, že jsou venku tropické teploty? Nemusí to být až tak reálné. Stačí parkovat na přímém slunci, na rozehřátém asfaltu a teplotní čidlo je značně ovlivněno touto situací. Za pár ujetých kilometrů zjistíte, že teplota je zcela jiná, než vám ukázalo auto po usednutí.

Zdroj: https://news.motability.co.uk/motoring/how-vehicle-on-board-computers-help-you-drive-every-day/
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora