Každé čtvrté auto musí znovu navštívit STK. Kvůli emisím

02

Boj proti emisím probíhá v celé Evropě, Českou republiku nevyjímaje. Dochází k vytváření emisních zón, ale i k měření emisí přímo v terénu. Zatímco u nás není zřizování emisních zón ve velkých městech aktuální téma, k měření emisí s v provozu již dochází. A výsledky jsou doslova alarmující.

První kontroly přinesly šokující zprávu

Zatím je měření emisí v terénu bráno spíše jako pilotní projekt, který má pomoci ukázat, zda na tom jsou tuzemská auta skutečně tak špatně a zda bude na místě pořídit další měřící přístroje a kontroly zintenzivnit. Už po prvních měření bylo jasné, že výsledky jsou ještě horší, než se čekalo. Pilotní projekt měření ukázal, že zhruba každé čtvrté auto nevyhovuje.

Mohlo by vás zajímat:  Audi představilo trojici modelů s přívlastkem ultra

Zkontrolovalo se 444 automobilů

Pilotní projekt kontrol emisí byl realizován v Praze, během letního období. V rámci 3 měsíců bylo kontrolováno celkem 44 automobilů. Celkem 141 z nich bylo vytipováno k tomu, že se u nich změří emise. Už toto číslo je celkem alarmující, jelikož ukazuje na fakt, u kolika aut lze už laickým pohledem odhadnout, že u nich dost možná nebude všechno v pořádku. A tipy byly celkem přesné, jelikož ze 141 vozidel bylo 33 takzvaně technicky nezpůsobilých.

Budou muset znovu na STK

Všech 33 technicky nezpůsobilých aut bude muset znovu na STK. Tedy samozřejmě až po tom, co si dají všechny závady do pořádku. Mezi ty nejčastější patřila zvýšená kouřivost motorů, ale také mechanické poškození výfuku, či jiné problémy, které se týkaly hlavně řídících jednotek a samotných emisních systémů.

Mohlo by vás zajímat:  Emise jako věčné téma. Teď už mají vliv i na rychlost

Kontroly mají pokračovat i nadále

První tříměsíční projekt se ukázal jako úspěšný, a tak se mají kontroly opakovat i v následujícím roce. A budou zintenzivněny. Ministerstvo dopravy totiž uvedlo, že ke stávajícímu přístroji dokupuje další dva, které budou aktivně používány při kontrolách vytipovaných vozidel.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora