Kia disponuje rychlonabíječkou a jističem jako pro tři rodinné domy

Společnost KIA MOTORS CZECH ve svém moderním školicím centru v Nupakách u Prahy instalovala novou rychlonabíjecí stanici pro elektromobily o výkonu 20 kW, která nabíjí akumulátory stejnosměrným proudem. Tato rychlonabíječka doplnila již instalovaný wallbox se střídavým proudem o výkonu 11 kW. Díky tomu může KIA jako jedna z mála automobilek v České republice školit své mechaniky a dealery v práci s rychlonabíječkami i klasickými nabíjecími stanicemi.

„Nová rychlonabíjecí stanice je pro nás důležitá hlavně pro účely výuky našich techniků a mechaniků. Na rozdíl od klasických nabíjecích stanic totiž produkuje stejnosměrné napětí, které se přivádí rovnou do akumulátoru elektromobilů. K přenosu proudu do akumulátoru přitom dochází skrze jiné obvody než je tomu u klasických wallboxů. Díky nové rychlonabíječce jsme přitom jednou z mála automobilek v ČR, která může tyto rozdíly demonstrovat mechanikům a dealerům v praxi,“ vysvětluje Kateřina Vaňková Jouglíčková, PR Manager společnosti KIA MOTROS CZECH. Demonstrace rozdílných způsobů nabíjení přitom slouží také prodejcům a servisním technikům, kteří díky tomu můžou tyto znalosti předat svým zákazníkům z řad zájemců o elektrické vozy.

Zdroj obrázku: Tiskové materiály Kia

To je také důvod, proč má nová rychlonabíječka výkon 20 kW, přestože nové elektromobily značky KIA e-Soul a e-Niro jsou schopné nabíjení až výkonem 100 kW. Kromě ceny samotné nabíječky, která dosahuje půl milionu korun, bylo nutné také položení zcela nového silového kabelu vedoucího z transformátoru do školicího centra a také instalace 100 A jističe. Běžný rodinný dům přitom potřebuje přibližně 40 A jistič.

Nupaky jsou jedním z nejmodernějších center pro školení elektromobility v ČR

Díky nové rychlonabíječce si zájemci mohou vyzkoušet práci s konektory CHAdeMO, které používá například první elektromobil značky KIA Soul EV, tak s moderním konektorem Combo 2, který využívají modely e-Niro a e-Soul. Školicí centrum Nupaky je unikátní nejen díky osazení oběma typy nabíjecích stanic, ale také díky svému komplexnímu zaměření na školení práce s elektrifikovanými vozy. „Školicí centrum jsme už před třemi lety budovali s ohledem na práci s novou generací elektromobilů. Všechny podlahy jsou například z izolačních materiálů a centrum je také vybavené ochrannými pomůckami umožňujícími práci až s napětím 1000 V. Naši školitelé mají nejen českou, ale i evropskou certifikaci pro práci s vozy s vysokým napětím,“ říká Kateřina Vaňková Jouglíčková.

Mohlo by vás zajímat:  Ford pracuje na technologii dílů z uhlíkových vláken

KIA má ve školicím centru k dispozici celkem 7 modelů s různými technologiemi, od nejmodernějšího elektromobilu e-Niro, plug-in hybridu XCeed či mild hybridu KIA Sportage až po vozy se staršími technologiemi jako je Ceed druhé generace. Mechanici se tak učí pracovat jak s novými vozy, tak s těmi, které se na českých silnicích, potažmo v autorizovaných servisech KIA, vyskytují nejčastěji.

Zdroj: TZ Kia
Komentáře

O Tomáš Dunajčík

Kontakt na autora: tomas.dunajcik@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora