Kia odhalí v Ženevě koncept nové generace Optimy

Současná Kia Optima sice boduje vzhledem a příznivou cenou, ve všem ostatním však za především německou konkurencí zaostává. Jak naznačuje koncept Sportspace s premiérou na ženevském autosalonu, německá nadvláda nemusí trvat věčně.

Jasně červený koncept s praktickou karosérií kombi boduje, jak jinak, designem. Ten má na svědomí frankfurtský designérský tým pod vedením Gregoryho Guillauma, který dále rozvijí myšlenku masky chladiče ve tvaru tygřího nosu, zde navíc s aktivními žaluziemi pro přívod vzduchu. Na ní navazují hlavní světla s LED diodami a prakticky celá přední část nezapře svou příbuznost se současnou Optimou. Ke správnému konceptu patří 20palcová kola z karbonu a také trocha futurismu, jenž obstarávají robustní zadní partie s výrazným difuzorem z uhlíkových vláken a dvěma koncovkami výfuku. 

Uvnitř by měl Sportspace s rozvorem náprav 2840 mm zajistit komfortní, stylovou a ničím nerušenou přepravu čtyřem cestujícím s bonusem velké prosklené střechy a příkladným místem pro kolena vzadu. Pasažéři sedí v samostatných sedadlech čalouněných leštěnou černou kůží s konstrukcí z uhlíkových vláken. Kontrast k čalounění vytvářejí dekory z eloxovaného hliníku na výrazně tvarovaném volantu, pádlech řazení, pedálech, voliči převodovky nebo ovládacích prvcích na středové konzoli. Přístrojový panel stejně jako část středové konzole tvoří displej s možností separátního nebo děleného režimu ovládání. K ovládání infotainmentu slouží speciální kruhový ovladač za voličem převodovky, čtveřice tlačítek pro zkrácené zadávání povelů nebo řada tlačítek rychlého přístupu, zabudovaných pod centrální obrazovkou. Vedle klasického přístrojového panelu nejspíše odzvonilo i normálním vnitřním zpětným zrcátkům – Kia ho nahradila tenkým displejem, který promítá obrázky z couvací kamery

Jako správné kombi musí umět Sportspace převážet lyže. Ty je možné uložit mezi zadní sedadla, kdy kůží čalouněná loketní opěrka slouží i k jejich položení. Po odsunutí směrem vzad se odhalí dvě volné přihrádky k uložení tabletů pro každého ze zadních cestujících. Ti si je navíc mohou uchytit v zadní části předních sedadel, a tak sledovat multimediální obsah v pohodlné výšce očí. Zajímavým detailem je zadní část centrálního tunelu, hladce přecházející do zavazadelníku. Do podlahy kufru čalouněného matnou kůží je zabudováno 28 otočných kuliček z nerezové oceli, které tvoří inovativní řešení pro manipulaci s nákladem. Po nastartování totiž všechny kuličky klesnou o 3 mm do příslušné dutiny a zavadla tak necestují sem a tam. Výhodou je rovněž nízká nakládací hrana.

Mohlo by vás zajímat:  Kia Sedona - Nová generace Carnivalu se blíží

Pod kapotou 4855 mm dlouhého, 1870 mm širokého a 1425 mm vysokého kombi je pohonné ústrojí T-Hybrid, shodné s loňským stejnojmenným konceptem na základě sedanu Optima. Kompaktní a lehká vznětová sedmnáctistovka je vybaven dvojitým přeplňováním – tradiční turbodmychadlo s variabilní geometrií má posílený účinek prostřednictvím elektromotoru. Elektrické přeplňování s pracovním napětím 48 V zvyšuje točivý moment spalovacího motoru za velmi nízkých otáček motoru, ale i při zrychlování, kdy zajišťuje hladké a bezpečné předjíždění. Díky zcela nezávislé aktivaci je tato komponenta schopna reagovat rychleji než tradiční turbodmychadlo roztáčené pomocí výfukových plynů. Podvozek má aktivní zadní nápravu se zavěšením typu multi-link, která navíc zprostředkuje i krátkodobý pohon všech kol

Zdroj: Kia