Kia odhalila třetí generaci SUV Sorento

Po několika teaserech a odhalení prvních fotek v polovině srpna, odhodila Kia v Koreji plachtu z nového Sorenta úplně. To má být luxusnější, komfortnější, bezpečnější i sofistikovanější než doposud, evropští zákazníci jej poprvé uvidí na pařížském autosalonu.

Designéři nazvali svou inspiraci pro tvarové řešení třetí generace Kie Sorento „Streetwolf“ a i díky němu je nový model vzhledově výraznější. Do přídě jsou integrovány podlouhlé světlomety protažené do stran, markantnější mlhové světlomety a větší, vzpřímenější maska chladiče ve stylu „tygřího nosu“ s osobitou trojrozměrně tvarovanou mřížkou. Profil nového modelu si zachovává charakteristickou dlouhou kapotu modelu Sorento a typický široký D sloupek, zatímco nižší linie střechy, vyšší spodní hrana bočních oken a tvar, který se směrem dozadu snižuje, propůjčují vozu dramatičtější, svalnatější postoj. Záď vozu je silnější s výrazně tvarovaným rámečkem pro umístění registrační značky. Toto řešení bylo umožněno zavedením nové technologie laserového svařování do výroby (poprvé u modelu Kia), po němž zůstávají neviditelné linie svarů. Sorento se díky tomu obejde bez tradiční ozdobné lišty na zadním výklopném víku, která zakrývá jinak viditelný spoj.

Na elegantnějším vzhledu nového Sorenta se podílí také prodloužení karoserie na 4780 mm (+ 95 mm), nižší výška 1685 mm (- 15 mm) a větší šířka 1890 mm (+ 5 mm). Rozvor náprav porostl na 2780 mm (+ 80 mm).Vnější design nového vozu vznikl pod vedením korejského designérského studia Kia v Namyangu, ale výrazně se na něm podílela také designérská studia Kia v německém Frankfurtu a v kalifornském Irvine.

Design interiéru byl svěřen evropskému designérskému týmu Kia se sídlem ve Frankfurtu a kromě luxusnějšího pojetí klade důraz na moderní styl a velkou šířku. Zaměření na šířku se odráží v širší přístrojové desce s ozdobným obložením, jejíž tvary plynule přecházejí do výplní dveří. Vyšší podíl na dotek měkkých materiálů a kůže vytváří v interiéru moderní a luxusní dojem. Mezi nejosobitější prvky vnitřního designu patří uživatelské rozhraní, které zahrnuje nejnovější technologie HMI (Human-Machine Interface) značky Kia. Ovládací panel je ohraničen novým rámečkem se stříbrnou povrchovou úpravou. Plynulá křivka ve dveřích, která vede od reproduktorů audiosystému až k madlům dveří ve stylu SUV, rovněž propůjčuje interiéru prémiový vzhled. Zákazníci budou moci objednávat interiér v jednobarevném (černá Saturn) nebo dvoubarevném (černá Saturn + Stone) provedení s čalouněním tkaninou či kůží. Na přání budou navíc nabízena kožená čalounění v odstínech hnědá nebo světle šedá.

Mohlo by vás zajímat:  Více informací o novém Soulu

Přestože je novinka o 15 mm nižší, přemístěním sedáků se podařilo zvětšit prostor pro hlavu cestujících ve všech třech řadách, a současně je k dispozici také větší prostor pro nohy. Zavazadlový prostor je rovněž větší, s větší délkou v úrovni podlahy (+ 87 mm). Objem zavazadlového prostoru se sklopenou třetí řadou sedadel se zvětšil o 17,5 %, z 515 na 605 litrů a pod podlahou ne navíc další úložný prostor. Nové Sorento bude dodávané v pětimístné nebo sedmimístné verzi a je vybaveno druhou řadou sedadel, která je dělená a sklopná v poměru 40/20/40. Druhá řada sedadel sedmimístné verze je vybavena mechanismem dálkového sklápění, který se ovládá dvěma páčkami v boční stěně zavazadlového prostoru.

Zvýšená torzní tuhost nového skeletu karosérie (až o 14 % v porovnání s předchozím modelem) s až 52,7procentním podílem ultravysokopevnostní oceli je vynikajícím základem pro vylepšení kultivovanosti a bezpečnosti. Mezi opatření proti hluku a vibracím v Sorentu patří použití nového zvukově izolačního materiálu pro tunel převodovky, o 29 % větší tloušťka zvukově izolační vrstvy v přístrojové desce (0,9 mm místo 0,7 mm), větší lůžka uložení motoru a převodovky, která ještě víc omezují přenos vibrací z poháněcího ústrojí, a u vznětových modelů nový kryt filtru pevných částic DPF, plus akustický štít integrovaný do krytu řetězového rozvodu motoru. Hlučnost v interiéru je snížena o 3 až 6 procent, v závislosti na jízdních podmínkách.

Pod kapotou evropské verze najdeme celkem tři motorizace. Jedinou benzínovou je čtyřválec GDI o objemu 2.4 litru s výkonem 188 koní a točivým momentem 241 Nm. Motorizace spolupracuje se šestistupňovým manuálem, se kterým zrychluje na 100 km/h za 10,4 sekundy a dosáhne 202 km/h, nebo šestistupňovým automatem, se kterým zrychluje na 100 km/h za 10,5 sekundy a dosáhne 195 km/h. Naftovým základem je dvoulitr o výkonu 185 koní s točivým momentem 402 Nm, exkluzivně spolupracující s šestistupňovým automatem. Na 100 km/h zrychluje za 10,4 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 200 km/h. Druhou možností je čtyřválec o objemu 2.2 litru s výkonem 200 koní a točivým momentem 441 Nm. Se šestistupňovým manuálem zrychluje za 9 sekundy a má maximální rychlost 203 km/h, šestistupňový automat je o 0,6 sekundy pomalejší. Podvozek byl laděn s důrazem na vylepšení jízdního komfortu, jízdní stability ve vysokých rychlostech a ovladatelnosti. Plně nezávislé zavěšení kol přebírá základní uspořádání od předchozího modelu (vpředu vzpěry McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení), které však bylo v mnoha ohledech vylepšeno. Pomocný rám vzadu má větší lůžka, která ho lépe izolují od interiéru, a větší tlumiče jsou nyní umístěny svisle za osou nápravy, což zlepšuje kontrolu pohybů karoserie. V konstrukci přední nápravy je zcela novým prvkem elektrický posilovač řízení R-MDPS, integrovaný přímo do převodky řízení místo uložení na sloupku řízení jako u předchozího modelu.

Mohlo by vás zajímat:  TECHART a výkonové balíčky pro Cayenne a Panameru

Zákazníci si budou moci pro nové Sorento vybavit různými systémy aktivní bezpečnosti. Mezi ně patří adaptivní tempomat ASCC (Adaptive Smart Cruise Control), systém varování při opuštění  jízdního pruhu LDWS (Lane Departure Warning System), upozorňování na riziko čelní kolize FCW (Front Collision Warning), sledování slepého úhlu BSD (Blind-Spot Detection), asistent pro změnu jízdního pruhu LCA (Lane Change Assist), upozorňování na křižující vozidla vzadu RCTA (Rear Cross-Traffic Alert), prostorový kamerový systém AVM (Around-View Monitor) se čtyřmi kamerami, které pomáhají řidiči při manévrování s vozidlem a ukazatel rychlostních limitů SLIF (Speed Limit Information Function), který zobrazuje omezení rychlosti na panelu sdružených přístrojů na základě dopravních značek, detekovaných kamerou.

Zdroj: Kia