Aktuálním trendem nižší střední třídy jsou přeplňované litrové tříválce, pomáhající snad jen spotřebě a evropské byrokracii. Přizpůsobit se tak musela i Kia, která jednotku ecoTurbo představila poprvé na jaře v Ženevě. Spolu s komplexním faceliftem rodiny Cee’d dochází k jejímu masovějšímu rozšíření.
Zážehový tříválec produkuje v útrobách Pro_Cee’du, Cee’du a Cee’du SW 100 nebo 120 koní a 172 Nm mezi 1500 – 4000 ot./min. Vzhledem k hlavnímu účelu motoru se není co divit, že půjde o nejúspornější zážehové provedení na Slovensku vyráběného modelu. Pokud přece jen stále preferujete atmosférické jednotky, můžete sáhnout po 1.4 MPI o výkonu 100 koní, respektive 1.6 GDI o výkonu 128 koní. Dieselová paleta startuje na osvědčené čtrnáctistovce CRDi, daleko žádanější by nicméně měla být inovovaná šestnáctistovka CRDi o výkonu 110 nebo 136 koní. Silnější provedení se chlubí točivým momentem 285 Nm od 1500 ot./min. Další novinkou je ve spojení s pohonným ústrojím sedmistupňový dvouspojkový automat pro nejsilnější dieselové CRDi. Vlastními silami vyvinutá převodovka tak doplňuje šestistupňový manuál nebo dvouspojkový automat pro 1.6 GDI.
Po vzhledové stránce výraznější změny nečekejte. V přední části se měnil nárazník s chromovanými rámečky kolem mlhovek a rastr masky chladiče, vzadu dostala skupinová světla pozměněnou grafiku z LED diod a nárazník výraznější tvarování. Nabídku litých kol obohatila čerstvá sada „šestnáctek a sedmnáctek“. Kabina by měla být nyní kvalitnější na dotyk i na pohled. Druhý atribut vylepšují chromované rámečky ventilace i budíků, dekory kolem převodovky, ovladačů ventilace a madlech dveří ze stejného materiálu nebo lesklé černé části středové konzole. Té může dominovat upravený sedmipalcový displej multimediálního systém s příjmem digitálního rádia nebo navigací. Rovněž za příplatek bude designový interiérový paket Brown Pack s hnědým čalouněním sedadel a výplní dveří.
Naftové motorizace mají více tlumících materiálů v oblasti podlahové plošiny, bloku motoru, olejové vany i filtru pevných částic. Přístrojová deska je navíc izolována dvojnásobným množstvím tlumící pěny. Použitím dutých tyčí stabilizátorů se u všech motorizací povedlo snížit hluk, vibrace i chvění od zavěšení Cee’du. Důležitou inovací směrem k většímu komfortu je použití vektorování točivého momentu, jako i vylepšení elektronického posilovače řízení, nové dorazy u silentbloků upevnění zadních vzpěr a nové vnější kulové klouby u tyče zadního stabilizátoru. Nabídka asistenčních systémů nyní obsahuje rozpoznávání dopravních značek s rychlostním omezením, hlídání mrtvého úhlu, upozornění na křižující vozidla vzadu a vylepšený parkovací asistent pro kolmé i podélné parkování.
Vrcholem nabídky zůstávají i nadále sportovní Pro_Cee’d GT a Cee’d GT se zážehovou přeplňovanou šestnáctistovkou T-GDI o výkonu 204 koní s točivým momentem 265 Nm. Jedinou změnou této jednotky je zvýšení plnícího tlaku dmychadla, čímž se o 0,1 sekundy zlepšilo zrychlení na 100 km/h (nyní 7,6 sekundy) a zároveň snížily emise CO2 na 171 g/km. Brzdové kotouče mohou mít volitelně průměr až 320 mm, brzdná dráha při rychlosti 100 km/h se tak ze 36,4 metru zkrátí na 35 metrů. Úpravy vzhledu odrážejí standardní provedení a jedinou změnou jsou 18palcová litá kola. Uvnitř je nový zploštělý volant, hliníkové startovací tlačítko a spínače elektrickým oken a samozřejmě sportovní sedačky Recaro. Snad pro lepší pocit z jízdy nainstalovala Kia do interiéru elektronický generátor zvuku motoru, aktivující se tlačítkem GT Mode na volantu.
Zdroj: Kia