Kia Rio 1.0 T-GDI – velmi hbitý a prostorný hatchback

Kia Rio 5

Kia Rio a její čtvrtá generace, týdenním testem nám prošel tento klasický hatchback, který nás ve výsledku velmi mile překvapil.

Na český trh bylo Rio uvedeno na jaře letošního roku. Jedná se o model, který je v rámci prodejnosti modelů značky Kia na předních místech.

Rio společně s modelem Hyundai i20 sdílí mnoho společných komponentů, přesto každý cílí na jinou skupinu zákazníků. Rio je dle mého názoru, oproti dvacítce, méně usedlejší a více hravější.

Námi testovaná verze byla vybavena litrovým benzínovým tříválcem s turbem a manuální šestistupňovou převodovkou.

EXTERIÉR

Kia Rio a její vnější design, ten se nese v duchu aktuálního rukopisu značky Kia.

Přední partie je z celého vozu nejpohlednější. Její přední světlomety jsou protáhlé hluboko do předních blatníků, opticky jsou potom propojeny přední maskou, která byla u testované verze provedena v černé barvě s chromovaným lemováním.

Přední světlomety jsou nově s diodovým denním svícením, navíc s funkcí přisvěcování do zatáček.

Tvar zalomení chromovaného lemování přední masky, ten se v rámci designu celého vozu objevuje na více místech. Například v zalomení horní části čelního skla v místě jeho přechodu do střechy, nebo na grafickém pojednání látky sedadel v interiéru vozu.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Mitsubishi ASX

Přední nárazník plynule a elegantně navazuje na blatníků vozu. V jeho spodní části je potom zakončen decentním lízátkem. Do nárazníku jsou po stranách vyříznuty otvory s falešným nasáváním, ve kterém jsou dále umístěna mlhová světla, uprostřed potom otvor pro nasávání vzduchu pro chladič a pro umístění registrační značky.

V klasickém duchu se nese boční partie vozu. Za zmínku stojí elegantní zpětná zrcátka s integrovanými směrovými světly.

Rio patří k automobilům s nejdelším rozvorem v dané třídě, převisy karoserie v přední a zadní části jsou tedy minimální.

V rámci zadní partie pak pozorujeme výraznější prolomení dveří kufru, které přechází do zadních lamp, které mají horizontální proporci.

Celkový vnější vzhled Ria je líbivý. Tento dojem u testované verze podtrhují patnáctipalcová hliníková litá kola.

Osobně bych volil spíše jinou barvu, teplejší, výraznější, ale to je čistě můj subjektivní pocit.

INTERIÉR

Interiér Ria je díky velkému rozvoru prostorný. Dále pak velice přehledný a intuitivní.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Alfa Romeo GTV

Do ruky dobře padnoucí volant byl u testované verze navíc multifunkční. Ovládat z něj bylo možné telefon, audiosoustavu, palubní počítač nebo tempomat.

Kaplička přístrojů před řidičem je vybavena klasickým ukazatelem rychlosti a klasickým otáčkoměrem. Mezi ukazateli je dále umístěn displej palubního počítače.

V rámci střední části palubní desky je mezi výdechy klimatizace umístěn sedmipalcový dotykový displej zobrazující především radio a navigaci.

Střední část palubní desky byla u námi testované verze vybavena manuální klimatizací, její pojetí je vcelku klasické, elegantní.

Středový tunel byl vybaven voličem manuální šestistupňové převodovky s příjemným chodem v rámci přeřazení. Dále zde byl umístěn ovladač pro aktivaci a deaktivaci systému start x stop, páka ruční brzdy, loketní opěrka a držák na láhve. Pro posádku na zadních sedadlech byl středový tunel vybaven vývodem pro USB.

Jak jsem již zmiňoval, Rio potěší prostorným interiérem, to samozřejmě platí i pro prostor na zadních sedadlech. Vyšší postavy zde nemají žádný zásadní problém.

Objem kufru, který je dobře přístupný, můžeme s jeho 325 litry řadit v daném segmentu k těm objemnějším.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4Motion - Dělník ve svátečním

MOTOR A JÍZDA

Kia Vám pod kapotu Ria nabízí pouze benzínové motory, a to čtyřválce o objemu 1,25 litru nebo o objemu 1,4 litru.

Námi testovaná verze byla vybavena novým tříválcem o objemu 1,0 litru, který byl podporován turbodmychadlem. Motory jsou nejčastěji spojeny s manuální pěti nebo šestistupňovou převodovkou, k dispozici je také čtyřstupňový automat.

Litrový motor s turbem o výkonu 88 kW dělá z Ria velice dynamický stroj. Rio je navíc poměrně lehké, a to k jeho hbitosti jen napomáhá. Ve spojitosti s výborně odstupňovanou manuálním šestistupňovou převodovkou a s udávanou maximální rychlostí 190km/h zaručeně nebudete patřit k těm pomalejším, a to ani na dálnici.

Výrobcem je udávaná kombinovaná spotřeba 4,7l/100km. My jsme se s Riem pohybovali okolo 6,5l/100km, a to z důvodu, že Rio Vám dynamičtější jízdu prostě umožní a svoji mrštností Vás k ní přímo vybízí.

 

ZÁVĚR

Rio nás opravdu mile překvapilo. Zvukový projev tříválce nemusí být každému po chuti, ten se však výrazně projevuje až ve vyšších otáčkách. Rio je malé, dynamické a univerzální vozidlo, které Vám jednoduše padne do ruky.

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora