Kia ukázala evropskou verzi Optimy

Na první pokus Kia Optima díru do evropského automobilového trhu zrovna neudělala. Jihokorejský výrobce je však připraven na reparát a novou generaci sedanu střední třídy přiveze po New Yorku a Soulu také do Frankfurtu.

Základní linie karosérie jsou samozřejmě shodné s ostatními verzemi z různých koutů světa, čímž se snížil aerodynamický odpor karosérie na cx = 0,29. Specifické jsou pro evropské provedení nárazníky a optika zadních LED světel, naopak unifikujícími detaily mají být protažené hlavní světlomety, maska chladiče opět ve tvaru tygřího nosu a profil evokující čtyřdveřové kupé. Milovníkům individualizace nabídne Kia devět laků karosérie a litá kola s velikostí od 16 do 18 palců. Cestující uvnitř jistě uvítají mezigenerační prodloužení délky i rozvoru a zvýšení o 10 mm, respektive rozšíření o 25 mm. Konkrétně to znamená 4855 mm na délku, 1860 mm na šířku, 1465 mm na výšku a 2805 mm mezi nápravami.

V kabině se tyto pozitivní změny projevují větším místem pro nohy zadních cestujících (+ 25 mm), ramena vpředu i vzadu (+ 20 a 17 mm) a hlavy v obou řadách (+ 5 a 15 mm). Kufr narostl o 5 litrů na celkových 510 litrů. Pokud se budeme bavit o tom, kde se výměna generací projevila nejvíce, pak je to jednoznačně vzhled a kvalita palubní desky. Jejím hlavním materiálem tak je měkčený plast v kombinaci s pianově černými a metalickými dekory, zároveň byl zvýšen počet zvuk tlumících materiálů. Displej multimediálního systému má 7 nebo 8 palců, dostupnou konektivitu rozšiřuje třeba také bezdrátová nabíječka chytrých telefonů. Mezi příplatky se objevuje mimo jiné audio Harman Kardon s deseti reproduktory.

Pod kapotou najdeme buď dvoulitrový zážehový čtyřválec s výkonem 163 koní při 6500 ot./min a točivým momentem 195 Nm při 4800 ot./min nebo naftovou sedmnáctistovku o výkonu 141 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 340 Nm mezi 1750-2500 ot./min. Na benzín jezdící jednotka bude dostupná s manuální šestistupňovou převodovkou (9,4 s, 210 km/h 7,4 l/100 km) nebo automatickou šestistupňovou převodovkou (10,5 s, 208 km/h, 7,5 l/100 km), diesel dostane buď manuální šestikvalt (10,0 s, 203 km/h, 4,6 l/100 km) nebo sedmistupňový dvouspojkový automat (11,0 s, 203 km/h, 4,4 l/100 km). Karosérie je díky vyššímu podílu ultravysokopevnostní oceli o 50 procent tužší než u předchůdce, zároveň také zhubla 8,6 kilogramu. Přepracování se dočkal též podvozek s novými pružinami, tlumiči a plně nezávislým zavěšením ve všech čtyřech rozích.

Nová Optima se na trh dostane začátkem příštího roku, přičemž v jeho průběhu naběhne do výroby plug-in hybridní a sportovní provedení, respektive kombi, inspirované konceptem Sportspace.

Zdroj: Kia

Komentáře