Kia ukázala konečnou podobu SUV KX3

Kia KX3 se veřejnosti poprvé představila loni v listopadu na autosalonu v čínském Kantonu. Tehdy měla ještě přízvisko koncept, vzhledem k sesterskému Hyundai ix25, se kterým sdílí platformu, však bylo jasné, že sériová výroba je jen otázkou měsíců. To se potvrdilo na přelomu ledna a února, kdy jihokorejská automobilka slavnostně představila produkční podobu malého SUV.

A při pohledu na design 4270 mm dlouhé, 1780 mm široké a 1630 mm vysoké karosérie je až skoro škoda, že KX3 zůstane (zatím) vyhrazena pouze čínskému trhu. Především ve dvoubarevném provedení je malé SUV z pera Petera Schreyera velice atraktivní a se světlostí 190 mm se nezalekne ani polní nebo lesní cesty. Z tradičních prvků Kie nechybí tygří maska, některé Citroëny či Jeep Cherokee může na první pohled vzdáleně připomenout rozdělení světlometů – hlavní jsou vybaveny xenonovými výbojkami, na masku chladiče navazují úzké pásy LED diod pro denní svícení. LEDky lze najít i v zadních světlech, která jsou spolu s celou zadní částí tak trochu podobná novému Sorentu. 

Mohlo by vás zajímat:  Společnost DC Design upravila Renault Duster

Velké SUV připomíná též pracoviště řidiče s mírně natočenou středovou konzolí a sportovně střiženým volantem. Středovému panelu dominuje sedmipalcová dotyková obrazovka systému UVO, v některých verzích orámovaná tenkou červenou lištou. Tu doplňuje červená hlavice řadící páky, prošívání sedadel a bezpečnostní pásy. V rámci výbavy nechybí vyhřívaná a klimatizovaná sedadla s koženým čalouněním, klimatizace, tempomat nebo klimatizace s výdechy pro zadní cestující. Příplatková výbava zahrnuje též panoramatické střešní okno. Při rozvoru náprav 2590 mm se dovnitř vejde pětice cestujících a 436 litrů jejich zavazadel. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 2:1, pár tahy tak lze vytvořit prostor i pro převoz větších předmětů. 

Mohlo by vás zajímat:  Landwind uvádí na trh kopii RR Evoque

Aktivní a pasivní bezpečnost Kia neodbyla pouze prostřednictvím standardní šestice airbagů, kontrolou stability, asistentem pro rozjezd do kopce, signalizací nouzového brzdění a brzdovým asistentem, ale zaměřila se i na samotnou strukturu karosérie. Ta je ze značené části vyrobena z ultravysokopevnostní oceli, která je nejen tuhá, ale zároveň i pevná a lehká. Základní pohonnou jednotkou je zážehová šestnáctistovka o výkonu 125 koní s točivým momentem 151 Nm, spolupracující s pohonem předních kol a šestistupňovou automatickou či manuální převodovkou. Šestnáctistovka z řady Gamma je nabízena též ve verzi s přeplňováním, jež nabízí 160 koní a 250 Nm v kombinaci s pohonem předních kol a sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Jedinou možností jak získat čtyřkolku (alternativně je v nabídce také předokolka) zůstává dvoulitr o výkonu 161 koní s točivým momentem 192 Nm a šestistupňovou manuální či automatickou převodovkou.

Mohlo by vás zajímat:  Další generace Qashqaie+2 se nedočkáme

Výroba bude probíhat v rámci joint venture Dongfeng Yueda Kia, prodej se rozběhne v březnu letošního roku. Cena zatím nebyla stanovena, spekulace však hovoří o startovací ceně 110 000 juanů (cca 426 000 korun). 

Zdroj: Kia, autohome.com.cn