Kia ukázala novou generaci sedanu Optima

Předchozí Kia Optima patřila ke špičce svého segmentu v oblasti designu, prostoru a poměru cena/výbava, v otázce motorů a jízdních vlastností však na nejlepší ztrácela. Přesto se jihokorejský sedan stal bestsellerem a jen v USA byl třikrát po sobě nejprodávanějším modelem značky. Nová generace si bere to nejlepší ze svého předchůdce, zároveň však přináší kvalitnější interiér, nové motory a lepší jízdní vlastnosti.

Vzhled karosérie je, třikrát hurá, prakticky stejný jako u předchůdce. Základní tvar i nadále z některých úhlů evokuje čtyřdveřové kupé, zároveň však došlo k úpravám přední i zadní části. Nečekejte nějakou revoluci, hlavně v přední části se spíše decentně upravovalo do modernějšího stylu. Maska chladiče ve tvaru tygřího nosu je nově ve vyšších verzích lisovaná za tepla, hlavní světla, na přání s adaptivními bi.xenonovými výbojkami, více zasahují do blatníků, které jsou zvýrazněné v oblasti podběhů kol. To vše má nové Optimě dodávat dramatičtější vzhled. Koncová světla využívají diod LED a jsou zároveň širší a užší než doposud. Nabídka litých kol obsahuje velikosti od šestnácti do osmnácti palců, paleta laků byla obohacena o odstíny Vibrant Blue, Dynamic Grey a Deep Red.

Kabina už v minulé generaci nabízela velkorysý prostor pro nohy i ramena, díky natažení rozvoru na 2805 mm (+ 10 mm) a rozšíření na 1860 mm (+ 25 mm) je však místa pro nohy na zadních sedadlech a šířky v oblasti ramen ještě daleko víc. Blíže nespecifikován byl nárůst výšky, i v této oblasti však měla Kia několik milimetrů přidat. Zavazadlový prostor nabídne větší objem, opět však bez nějakého konkrétního čísla. Palubní deska je vyrobena z měkčených plastů a využívá prvky z luxusnějších modelů značky. To má být údajně vidět třeba na prošívání palubní desky skutečnými švy nebo výplních dveří s kovovým obložením. Středová konzole je stále natočená směrem k řidiči, díky novému seskupení tlačítek a jejich menšímu počtu se však výrazně zlepšila ergonomie. Multimediální systém využívá telematických služeb TomTom s poskytováním informací v reálném čase. Noví majitelé Kie Optima budou mít tyto služby sedm let zadarmo. Sedadla s výraznějším bočním vedením dostala tužší rám a měkkou pěnovou výplň v opěrkách hlavy, horní části opěradel a v oblasti sedáků, kde navíc lépe podporují stehna. Čalouněna budou látkou, kůží nebo přírodní kůží Nappa.

Mohlo by vás zajímat:  Kia ukázala konečnou podobu SUV KX3

Konstrukce karosérie využívá až z padesáti procent ultravysokopevnostní ocel, což spolu s dalšími druhy vysokopevnostní oceli a lisováním za tepla přináší větší tuhost i odolnost. Díky využití většího podílu strukturálních lepidel proniká do interiéru méně hluku a vibrací, na čemž má podíl také optimalizovaná aerodynamika, tužší uložení motoru a větší pouzdra uložení pomocného rámu. Pro co největší zlepšení jízdních vlastností je podvozek tužší a lehčí, lépe reaguje na povely od řízení a má lepší stabilitu ve vysokých rychlostech. Robustnější ložiska kol vpředu a větší dvojitá spodní závěsná ramena vzadu přispívají k většímu jízdnímu komfortu i lepší ovladatelnosti. Zcela nový je elektrický posilovač, vylepšující reakce řízení se strmějším převodem.

Pod kapotou zámořské verze bude trojice čtyřválců – nejobjemnější z nich je 2.4litrová atmosféra s výkonem 186 koní a točivým momentem 241 Nm. Šestnáctistovka o výkonu 180 koní s točivým momentem 264 Nm i dvoulitr o výkonu 250 koní s točivým momentem 352 Nm mají přeplňování turbodmychadlem. Zatímco šestnáctistovka posílá výkon na přední nápravu skrze sedmistupňový dvouspojkový automat, 2.4 i dvoulitr mají klasický šestistupňový automat. O motorech pro Evropu zatím nebyla řeč, dá se však očekávat příchod některého z moderních dieselů.

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen chystá uvedení silnější verze Golfu R

Standardem všech verzí bude couvací kamera, v závislosti na trhu pak bude k dispozici také systém 360stupňový kamerový systém. Za příplatek bude dostupný adaptivní tempomat, sledování slepého úhlu, upozorňování na přijíždějící vozidla ze stran při couvání a systém autonomního brzdění, který při jízdě ve městě do 50 km/h a mimo město v rozmezí mezi 30 – 80 km/h dokáže při zjištění potenciální kolize zabrzdit auto až do úplného zastavení. Součástí autonomního brzdění je rovněž detekce chodců až do rychlosti 60 km/h.

Zdroj: Kia