Se sportovními deriváty běžných modelů Kia dlouhou dobu koketovala, ale nikdy je neuvedla do sériové výroby. Odhodlala se až se Cee’dem GT, který jí rozhodně ostudu neudělal. Možná i proto se na jaře představila řada GT Line, aktuálně zahrnující vedle žilinského kompaktu také SUV Sportage. No a pak tu mám druhé plnohodnotné GT – sedan Optima.
Vzhled je na sportovní provedení takový nenápadný, zvlášť v tmavě modré barvě. Při přímém porovnání s klasickou Optimou je tu prakticky pouze přepracovaný přední nárazník, decentní zadní spoiler, difuzor se dvěma koncovkami výfuku a 18palcová kola s pneumatikami 235/45. Uvnitř podle tiskové zprávy poznáme, že jde o sportovní model, bližší informace o výbavě nicméně chybí.
O to více se ale Jihokorejci rozpovídali o technice, odlišující sedan, aspirující na přezdívku nenápadný zabiják, od zbytku nabídky. Pod kapotou je přeplňovaný zážehový dvoulitr T-GDI o výkonu 245 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 353 Nm mezi 1350 – 4000 ot./min. Přední kola pohání šestistupňový automat, s nímž se Optima GT rozpohybuje na 240 km/h a stokilometrovou hranici pokoří za 7,4 sekundy. Průměrná spotřeba je 8,2 l/100 km.
Podvozek byl pro účely sportovní verze odladěn a disponuje elektronicky řízeným odpružením, ovládající každé kolo zvlášť. Mimo to byl upraven posilovač řízení a k zastavení slouží větší brzdové kotouče.
Důležitý je fakt, že Kia Optimu GT do výroby pustí, přičemž prodeje se rozběhnou někdy v průběhu příštího roku.
Zdroj: Kia