Kia ukázala vlastní sportovní paket

Zájemci toužící po sportovním vzhledu Kie Cee’d mohli do dnešních dnů volit pouze vrcholné provedení GT s 207koňovou zážehovou šestnáctistovkou. S ženevským autosalonem však přichází verze GT Line, nabízející dynamický vzhled ve spojení s novým tříválcem nebo upraveným dieselem.

Na první pohled GT Line dost možná od GT ani nepoznáte, protože oba modely dostaly přední nárazník s LED diodami pro denní svícení ve stylu kostek ledu. Upravena byla též přední maska, prahy dveří a zadní nárazník, u tří- i pětidvéřového hatchbacku přímo z modelu GT a u kombi SW s difuzorem a dvojitou koncovkou výfuku. Zadní světla jsou navíc vyrobena z LED diod, které se pravděpodobně objeví i u faceliftovaného standardního provedení. Jako správné sportovní auto má GT Line 17palcová litá kola.

Mohlo by vás zajímat:  MG slaví úspěch v BTCC speciální edicí modelu 6

Interiéru dominuje čalounění sedadel v kombinaci šedé, bílé a černé se šedým prošíváním, několik emblémů GT Line, kožený volant, hliníkové pedály a černý klavírní lak na palubní desce. Zaujme rovněž nové hliníkové tlačítko start-stop, podsvícené zdířky USB a AUX nebo nový chromový dekor kolem výdechů ventilace a spínačů elektrického ovládání oken.

Největší novinku představuje zážehový litrový tříválec T-GDI o výkonu 120 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 172 Nm mezi 1500 – 41000 ot./min, který si v kombinovaném režimu a se šestistupňovou manuální převodovkou nárokuje méně než 5,1 l/100 km. Pohonná jednotka přeplňovaná jednokomorovým turbodmychadlem byla vyvinuta vlastními silami a disponuje vstřikovacími ventily vrtané laserovým paprskem se šesti samostatnými otvory, které v součinnosti s vysokotlakým čerpadlem vyvinou vstřikovací tlak až 20 MPa. Dále nechybí integrované sběrné výfukové potrubí, mírně snižující teplotu výfukových plynů, nebo upravené chlazení. V budoucnu se počítá s nasazením nového motoru napříč celou modelovou řadou jihokorejské automobilky.

Mohlo by vás zajímat:  CUPRA Tavascan Extreme E Concept: Na počátku nejmodernější technologie byla… tužka

Druhým dostupným motorem je upravená vznětová šestnáctistovka CRDi s výkonem 133 koní a točivým momentem 285 Nm (+ 5 koní a 20 Nm v porovnání s předchůdcem), přičemž maximální křivka točivého momentu se posunula do nižšího pásma otáček. Slibována je též nižší spotřeba a menší produkce emisí CO2. Vedle standardního šestistupňového manuálu bude naftový čtyřválec dostupný též s novou sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou s možností manuálního řazení, opět vyvinutou vlastními silami. Na kola dokáže přenést až 300 Nm, i proto ji Kia hodlá použít i v dalších modelech. Oproti staršímu šestistupňovému automatu navíc disponuje o několik desetinek nižší spotřebou paliva.

Mohlo by vás zajímat:  Ford Fiesta ST - Nová verze ostrého hatchbacku

Prodej Cee’du GT Line ve všech třech karosářských variantách i s novou technikou začne v posledním čtvrtletí letošního roku.

Zdroj: Kia