Kia upravil pohonné ústrojí hybridní Optimy

Vlajková loď evropské divize automobilky Kia, sedan Optima, se ve své zelené verzi Hybrid dočkala decentní modernizace. Novinky nejsou na první pohled viditelné, protože se Kia zaměřila na pohonné ústrojí. 

To je složeno ze zážehového dvoulitrového čtyřválce, který spolupracuje s elektromotorem označovaným jako IPM. Elektromotor prošel modernizací, protože nově nabízí 35 kW (dříve 30 kW). Zážehová jednotka nabízí pořád 150 koní. I přes nárůst výkonu elektromotoru, se celkový výkon soustavy snížil na 177 koní. Narostl také točivý moment – 319 Nm, který je nyní využitelný již od nízkých otáček.

Mohlo by vás zajímat:  Unicorn zajistí provoz dobíjecí infrastruktury pro elektromobily a hybridy Škoda

Ruku v ruce s touto změnou jde však i větší úspornost modelu. Optima Hybrid nově spotřebuje v kombinovaném cyklu 5,1 l/100 km a vypustí 119 g CO2/km. Dynamicky na tom auto také není nikterak zle. Zrychlení na 100 km/h proběhne za 9,4 vteřiny a ručička rychloměru se zastaví na 190 km/h. Důležité je také zmínit, že oněch 177 koní přenáší na přední kola šestistupňový automat

Kromě nového motoru dosáhla Optima také na úpravu některých převozních vlastností. Díky umístění baterií nad zadní nápravou a přesunu jejich chlazení se zvětšil zavazadelník o 12 litrů (nyní 381 litrů) a Optima poprvé nabídne plnohodnotné rezervní kolo. 

Mohlo by vás zajímat:  Mercedes-Benz B na stlačený zemní plyn

Zdroj: Kia