Kia v Evropě poprvé v historii prodala půl milionu vozidel

Podle nových údajů, které dnes uveřejnila Evropská asociace výrobců automobilů (ACEA), Kia Motors na evropských trzích poprvé prodala přes půl milionu vozů za rok. Celkové evropské roční prodeje Kia v objemu 502 845 kusů představují nárůst o 1,7 % a současně 11. rok nepřetržitého růstu značky. V loňském roce Kia zároveň dosáhla ve státech EU a členských státech EFTA historicky nejvyššího tržního podílu na úrovni 3,2 %.

K rostoucím prodejům napomohl rostoucí zájem zákazníků o stále širší nabídku hybridních, plug-in hybridních a čistě elektrických modelů Kia, stejně tak jako prodejní úspěchy nedávno uvedených nových a modernizovaných modelů, jako např. Ceed a Stonic.

Komentuje Emilio Herrera, COO společnosti Kia Motors Europe: „Rok 2019 byl pro značku Kia významný, jelikož jsme představili naše první elektromobily nové generace a současně uvedli nové odvozené varianty a nové pohony pro některé z našich nejoblíbenějších modelových řad. Kia jako jedna z prvních naskočila do vlaku elektrifikace celého odvětví a nyní těží z touhy spotřebitelů snižovat dopady na životní prostředí i provozní náklady spojené s cestováním automobilem.“

Naši zákazníci nám říkají, že myšlenku ‚přechodu na elektřinu‘ chápou; díky rozvoji naší produktové strategie i strategie značky dokážeme nabídnout elektrifikovaná vozidla, která neobětují kvalitu, design či charakter,“ dodává Herrera.

„Změny v naší globální produkci a dodavatelských kanálech v roce 2020 nám umožní vypořádat se s nesnázemi, které dodávky elektromobilů doprovázejí. V loňském roce Kia prodala bezmála dvojnásobek elektromobilů ve srovnání s rokem 2018 a jsem si jist tím, že díky rostoucí nabídce dokážeme na rychle bující poptávku reagovat,“ uzavírá.

Výrazný nárůst prodeje elektrifikovaných vozidel

K loňským úspěchům značky Kia přispěl i narůstající zájem zákazníků o vyspělá hnací ústrojí. Prodeje hybridních, plug-in hybridních a čistě elektrických vozů značky v roce 2019 narostly z 58 029 na 66 386 kusů (+14,4 %).

Mohlo by vás zajímat:  I KLDR má svou vlastní automobilku

Nejprodávanější elektrifikovanou modelovou řadou značky zůstalo i nadále Niro (zahrnuje hybridní, plug-in hybridní a čistě elektrické provedení), pro nějž se rozhodlo celkem 57 519 zákazníků (+27,1 % oproti roku 2018). U modelu Niro Hybrid bylo evidováno 37 475 kusů (+8,2 %), vedle dalšího růstu díky variantě Plug-in Hybrid (10 144 kusů, +1,9 %) a čistě elektrickému provedení e-Niro (9 900 kusů).

Vzhledem k zahájení prodeje nového čistě elektrického modelu e-Soul koncem roku (pouze na vybraných trzích) se celkové prodeje elektromobilů Kia bezmála zdvojnásobily ze 7 064 v roce 2018 na 13 132 kusů v roce 2019 (+85,9 %). Navýšení prodeje bylo zaznamenáno i u řady Optima Plug-in Hybrid (v provedení sedan a Sportswagon), pro kterou se vloni rozhodlo 5 635 zákazníků (+23,2 %).

Nový bestseller značky Kia: rodina vozů Ceed

V roce 2019 se v zemích EU a členských státech EFTA stala nejprodávanějším produktem značky modelová řada Ceed, u níž prodejci zaznamenali celkem 110 201 kusů – což znamená meziroční nárůst o 46,0 %. V závěsu se držel předchozí bestseller Kia Sportage s velmi dobrými ročními prodeji na úrovni 109 838 vozidel.

Narůstající zájem o modernizovanou modelovou řadu Ceed navazuje na úspěšné uvedení pětidveřového provedení ProCeed s karoserií typu ‚shooting brake‘, resp. městského crossoveru XCeed v loňském roce, nicméně k nárůstu prodeje došlo v roce 2019 u všech čtyř karosářských provedení. U pětidveřového hatchbacku Ceed a kombi Ceed Sportswagon činily prodeje 45 917 (+12,7 %), resp. 34 041 (+22,0 %) kusů. Od zahájení prodeje v prvním čtvrtletí 2019 se prodalo na 19 644 vozů s označením ProCeed – tedy 11x více, než v roce 2018 činily celkové prodeje předchůdce, třídveřového modelu pro_cee’d. V posledním čtvrtletí 2019 byl též zahájen prodej modelu XCeed, pro nějž se v posledních třech měsících roku rozhodlo 10 599 zákazníků.

Třetím nejprodávanějším modelem značky se v Evropě opět stal městský vůz Picanto, jehož prodeje na úrovni 75 187 kusů zůstaly přibližně stejné jako rok předtím (75 315 kusů). Narůstající zájem o malé SUV s označením Stonic přinesl v roce 2019 zlepšení prodeje o 19,8 % na 66 749 kusů (předtím 55 742).

Mohlo by vás zajímat:  Počet vozů má stále stoupat. Potom nastane trend sdílení aut

Nové evropské trhy pro regionální centrálu Kia

Regionální evropská centrála Kia sídlem v německém Frankfurtu nedávno převzala odpovědnost za několik nových trhů z celé Evropy a regionu Kavkazu (vedle zemí EU a členských států EFTA). Evropské vedení firmy nyní pokrývá celkem 39 trhů a nově se stará o Turecko, Ukrajinu, Ázerbájdžán, Srbsko, Bosnu, Černou Horu, Gruzii, Makedonii, Moldavsko a Albánii. V roce 2019 vzrostly prodeje modelů Kia v rámci všech 39 trhů o 1,8 % z 510 650 na 519 789 vozidel.

Komentáře

O Tomáš Dunajčík

Kontakt na autora: tomas.dunajcik@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora