Kia vyvinula unikátní airbag. Vyplňuje prostor mezi řidičem a spolujezdcem

Automobilka KIA v rámci své skupiny vyvinula nový centrální airbag s cílem ještě zvýšit bezpečnost svých osobních vozidel. Airbag funguje tak, že vyplní prostor mezi řidičem a spolujezdcem. Uvedenou technologii nasadí značka KIA do svých budoucích vozidel. Zcela nový airbag se nafukuje do prostoru mezi řidičem a předním spolujezdcem, aby se zamezilo poranění hlavy osob na předních sedadlech. Pokud je sedadlo předního spolujezdce neobsazené, airbag ochrání řidiče před bočním nárazem z pravé strany. Centrální airbag je zabudován do sedadla řidiče a nafukuje se okamžitě po detekování nárazu.

Zmírnění rizika poranění hlavy až o 80 procent

Odhaduje se, že nový centrální airbag o 80 % zmírní riziko poranění hlavy v důsledku vzájemného střetu osob na předních sedadlech. Podle statistiky Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) dochází k sekundárním škodám při střetech tohoto druhu nebo nárazech do prvků interiéru přibližně v 45 % případů. Značka KIA v rámci své skupiny použila nově patentovanou technologii, která zachovává vysokou spolehlivost, ale snižuje hmotnost i rozměry airbagu.

Menší rozměry usnadní jeho zabudování

Airbag obsahuje vnitřní součást označovanou jako ‚uzda‘, která dovoluje airbagu zachovat příslušný tvar a odolat nárazové síle ze strany cestujícího. Nová technologie byla vyvinuta s cílem zjednodušit konstrukci a snížit hmotnost uvedeného prvku výbavy, čímž vznikl airbag přibližně o 500 g lehčí než konkurenční produkty. Díky menším rozměrům airbagu budou mít návrháři automobilky volnější ruce při koncipování podoby sedadel do budoucích vozů.

Snaha vyhovět stále přísnějším testům

Očekává se, že počínaje rokem 2020 budou do hodnocení nárazových testů Euro NCAP zahrnuty i boční nárazy osobních vozidel, a tak by měl nový airbag přispět k příznivějším výsledkům takovýchto hodnocení. Právě nové metody testování a zohledňování dalších rizik jsou důvodem, proč se automobilky musí neustále snažit přicházet s inovacemi, které jím pomohou získat pokud možno plný počet hvězd. Kromě klasických nárazů jsou dnes v rámci Euro NCAP hodnoceny i bezpečnostní systémy, které pomáhají samotným srážkám předcházet.

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Nissan upravil motor 1.5 dCi pod kapotou crossoveru Juke