Kia zmodernizovala také Rio Sedan

Jediný rozdíl mezi americkým a evropským faceliftem pětidvéřové Kie Rio je v motorizaci – zatímco u nás hrají prim maloobjemové benzínové motory nebo diesely, americká specifikace dostala šestnáctistovku o výkonu 140 koní. Vedle hatchbacku se však ukázal i modernizovaný sedan, který v Evropě téměř neseženete. A proto nás jeho facelift aktuálně zajímá mnohem víc.

Designové změny se od klasického hatchbacku překvapivě odlišují. Především přední část dostala sice modernizovaný, ale zcela jiný přední nárazník s nasávací mřížkou přes celou šířku karosérie. Maska chladiče ve tvaru tygřího nosu již hatchbacku odpovídá stejně jako tvar světlometů, jen jejich skladba je opět poněkud odlišná. V zadní části došlo jen k lehkým úpravám nárazníku. Aby byl výčet změn kompletní, musíme zmínit dvě nové barvy karosérie – modrá Urban a žlutá Digital.

Díky přidaným tlumícím materiálům proniká do kabiny faceliftovaného Ria mnohem méně hluku i vibrací od kol a podvozku. Luxusnější dojem dělá černý klavírní lak na středové konzoli a nové rámečky výdechů ventilace. V rámci příplatkové výbavy přibyla nová generace multimediálního systému UVO a balíček Designer pro linii EX, který přináší černé látkové čalounění s šedým koženkovým lemem a prošíváním, šedé výplně dveří a šedé prošívání volantu, loketní opěrky a hlavice řadící páky. 

Mechanicky odpovídá sedan výše zmíněnému hatchbacku, to znamená zážehovou šestnáctistovku o výkonu 140 koní s točivým momentem 187 Nm pod kapotou v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Sportovně založené zájemce o Rio může zaujmout nejvyšší stupeň SX se 17palcovými koly, 11palcovými ventilovanými předními kotouči, sportovním podvozkem a záplavou výbavy.

Zdroj: Kia