Elektromobily mají výhody, ale i nevýhody. Ne vždy jsou všechna pozitiva v praxi využitelná tak, jak se o nich mluví. Jednou z výhod je možnost zapnout na dálku klimatizaci vozu – pokud je akumulátor dostatečně nabitý. Pozitivem je v tuto chvíli to, že automobil je příjemně vychlazen, což v horkých dnech usnadní cestování. Tento klad má ale i jedno negativum, o kterém se moc nemluví.
Klimatizace potřebuje energii
Zapnout si na dálku klimatizaci v elektrickém voze se jeví jako velmi příjemná vlastnost, která se hlavně v létě hodí každému, kdo nechce nasedat do rozpáleného vozu. Je však třeba brát v potaz to, že klimatizace potřebuje elektrickou energii. Tu pochopitelně musí brát z akumulátoru. Kolik to bude, záleží na jejích parametrech, na tom, jak intenzivně vůz musí chladit, a také jak dlouho běží. Vlivem toho energie v akumulátoru ubývá, a tím se zkracuje dojezd.

Nabíječka se prodraží
Podobnou funkci lze zapnout i v případě, kdy je automobil připojený na nabíjecí stanici. I v tu chvíli se může při stání chladit, aby byl připraven k odjezdu bez nutnosti interiér větrat. V takovém případě už nehrozí, že by energie byla odčerpávána z akumulátoru, jelikož proud dodá nabíječka. Je ale třeba dodat, že se takové nabíjení značně prodraží, jelikož nabíječka stále musí dodávat energii, aby bylo zajištěno, že bude nabitý akumulátor a klimatizace dále poběží.
Komplikace při plánování cest
Obě možnosti mohou být samozřejmě komplikací při plánování cest. Při chlazení nenabíjeného auta klesá množství energie v akumulátoru, čímž se snižuje jeho dojezd. A to může ohrozit dosažení cíle cesty. U elektromobilu připojeného k nabíječce jeho chlazení stojí nejenom více peněz, ale doba nabíjení se vlivem spotřeby energie prodlužuje. To může být komplikací ve chvíli, kdy spěcháme, a elektrický vůz se najednou nenabíjí dle představ a doba na nabíječce je delší, než se původně předpokládalo.
Zdroj: https://blog.chargemap.com/electric-vehicle-in-hot-weather-the-impact-on-charging/