Kombinace kvalitních a lowcost pneumatik na autě je nebezpečná. Test odhalil problémy nejenom v zatáčkách

Bmw 2946123 960 720[1]

Výběr pneumatik není jednoduchý. Komu záleží především na kvalitě, měl by si projít několik nezávislých testů od renomovaných autoklubů nebo časopisů. Získá jistotu toho, že dané pneumatiky mají v různých situacích očekávané vlastnosti a jízda s nimi bude bezpečná. Ne každý jde touto cestou. Mnoho lidí se nechá zlákat cenou a pneumatiky koupí třeba v supermarketu. Ty obvykle pocházejí z Číny a jejich kvalita není valná.

Co se stane, když na autě použijete kvalitní i nekvalitní gumy zároveň?

Odborníci samozřejmě varují před nekvalitními pneumatikami, které mnohdy i zcela propadnou v testech. Nikoho však zatím nenapadlo zjistit co se stane, když na vůz nazujete jednu sadu kvalitních a jednu sadu nekvalitních, tedy lowcost pneumatik. Dá se očekávat, že jízda nebude podle představ. Málokdo však tuší, že cesta může být až tak nebezpečná.

Mohlo by vás zajímat:  Litrový motor EcoBoost již příští rok ve Fordu Focus

Test odhalil mnoho problémů

Zkouška měla jasné parametry. Vůz BMW M2 který má náhon na zadek a který dokáže vyvinout výkon 405 koní. K tomu všemu komplikovaná mokrá trať. A na autě různé druhy pneumatik kombinované tak, aby vůz jezdil nejenom komplet na kvalitních i nekvalitních, ale i tak, aby došlo ke kombinaci obou dvou variant zároveň. Různá směs pneumatik, jiná tuhost bočních stěn, jiný dezén a jeho kvalita. To vše se podepisuje na změně přilnavosti, kterou konkrétní pneumatika má.

Mohlo by vás zajímat:  Souboj Porsche a Piëch přinesl nové nabíjení elektromobilu za 4 minuty ze strany Piëchho

Během testu šlo auto mnohokrát do smyku, objevila se výrazná přetáčivost a ani rychlá akcelerace na rovné trati nebyla pro pneumatiky na mokré vozovce zvládnutelná. Je jasné, že v běžném provozu může být využití takových pneu životu nebezpečné. Jak pro vás, tak i pro ostatní účastníky silničního provozu.

Ani na zadní, ani na přední nápravě

Pravda, ty levné a nekvalitní pneumatiky byly využity na zadní nápravě. Jak však autor videa níže pohotově dodává, ani jejich využití na přední nápravě problém s jejich (ne)bezpečností nevyřeší. V tu chvíli ztrácíte schopnost vůz ovládat a směřovat ho tam, kam potřebujete. Můžete jen sledovat, kam narazíte. Dále se místo přetáčivosti objeví výrazná nedotáčivost v zatáčkách. A jak velká rizika mohou existovat? Jonathan Benson vám to prozradí na videu níže.

Mohlo by vás zajímat:  Noční můra Škodovky: Do servisu musí Superb, Kamiq i Scala

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora