Alpine je zpět! Tedy ne zcela úplně, nicméně se dá tento zbrusu nový koncept považovat za jistého duchovního nástupce. Vůz se jmenuje A110-50 a je založen na ostrém modelu Mégane Trophy. Tím pádem se vývoje a celkového naladění nemohl ujmout nikdo povolanější, než snová divize Renault Sport.
A110-50 se nechala silně inspirovat konceptem DeZir, který se poprvé představil návštěvníkům předloňského autosalonu v Paříži. Podobnost se nejvíc projevuje v přední a zadní části, Alpine však dostalo titěrnější masku chladiče, střešní sání a LED diodové světlomety. Skvělým, avšak nepříliš originálním prvkem jsou dveře ve stylu Mercedesu SLR. Dokonalý tlak na zadní nápravu zajišťuje rozměrné křídlo, celý vůz je pak s vozovkou spojen prostřednictvím 21“ litých kol. Zbývá jen dodat, že je sportovní karoserie vyrobena z uhlíkových vláken.
Značně osekaný interiér tvoří v podstatě jen kus plastu, suplující přístrojovou desku, úzká středová konzola s přepínači a bezpečnostní klec. O dost zajímavěji však vypadají závodní sedačky čalouněné Alcantarou, plochý multifunkční volant a karbonové výplně dveří.
Kde se však A110-50 rozhodně nenechala konceptem DeZire inspirovat, je v motorovém prostoru. Divize Renault Sport totiž vyhodila trapný 110 kW elektromotor a zabudovala místo něj pořádný šestiválec o objemu 3,5 litru a maximálním výkonu 294 kW. Točivý moment 422 Nm je posílán výhradně na zadní kola skrze šestistupňovou sekvenční převodovku. Zde se již o rozdělení momentu stará samosvorný diferenciál.
K vrcholům v použité techniky patří závodní stavitelný podvozek Sachr a jedovaté brzdy o průměru 356 milimetrů vepředu a 330 milimetrů vzadu. Kde by však tohle všechno bylo bez dokonalého vyvážení auta, víte sami. Renault proto rozděloval kilogramy velmi zodpovědně, aby se mohl pochlubit procentuálním poměrem 48/52.
Renault Alpine A110-50 můžete vidět jednak ve fotogalerii pod článkem, ale také v povedeném záznamu z testovaní, který je k nalezení v naší sekci VIDEO.