Konec éry rotačních motorů

Mazda, jediný hlavní výrobce rotačních motorů konstrukce Wankel, vyrobila dne 22.června 2012 poslední motor Renesis osazovaný do modelu RX-8.

Končí tak jedna dlouhá éra maloobjemových motorů lačných po otáčkách. Z úst vedení Mazdy však zaznívá, že sice končí produkce RX-8mičky, nicméně duch rotačních motorů bude žít se značkou Mazda nadále nesmazatelně zapsaný do historie automobilismu.

Zároveň ale jedním dechem dodávají, že ačkoliv pracují na další generaci rotačního motoru, klasické pístové motory Skyactiv jsou mnohem účinější a většina úsilí a finančních prostředků tak padne právě na zdokonalování těchto pohonných jednotek pracujících s extrémně velkým, respektive extrémně malým kompresním poměrem 14:1 jak pro motory spalující benzín, tak i naftu.

Mohlo by vás zajímat:  Alfa Romeo chystá novou paletu motorů

Dlouho jsme neviděli rotační motor v modelu, který by se nějak významně dokázal prosadit na trhu. Otázka je, zda za to může pověstná malá životnost těchto motorů, neochota zákazníků zkusit a požadovat od automobilek něco jiného nebo emisní limity. Proslýchá se ale, že Mazda pracuje na pohonné jednotce kombinující vodíko-elektrický pohon, která bude využívat právě Wankelovu konstrukci spalovacího motoru.

Co vy na to? Chcete vidět slavné, tunery vyhledávané motory po boku technologií budoucnosti nebo byste radši viděli přeplňovaný 3-rotorový Wankel plivající oheň z výfuku? Svůj názor můžete psát do komentářů nebo na naši facebook stránku .

Mohlo by vás zajímat:  Volvo XC60 získalo ocenění TOP SAFETY PICK+