Konečně se nám Alfa Romeo 4C odhalila

Zdá se, že dva dlouhé roky čekání na odhalení produkční podoby jsou již minulostí. Po všech špionážních fotografiích, videích a plno dalších slibů se dneska prodrala na svět konečná sériová verze Alfy Romeo 4C, malého sportovního modelu s motorem umístěným na středu.

Finální podoba sporťáku 4C ve srovnání s koncepční studií nabídne jiné světlomety, zadní lampy a nová vnější zpětná zrcátka. Na délku by měl nový model měřit pod 4000 mm, na výšku 1180 mm a na šířku kolem 2000 mm. Rozvor náprav by neměl být větší jak 2400 mm. Automobilka dodala sportovní 4C karbonový monokok, jenom přední a zadní rám je vyroben z hliníku. Nejsou známy prozatím údaje o hmotnosti vozu, ale bylo vyzrazeno, že poměr váhy:výkon bude menší než 4 kg/1 koňskou sílu.

V zadní části vozu objevíme přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.75 TBi, který známe už například z modelu Giulietta QV. Motor bude mít hliníkový blok a specificky navržené sací a výfukové potrubí, stejně jako přímé vstřikování a duální časování ventilů. Jak už jsem zmínil v úvodu, pohonná jednotka bude umístěna na středu vozu a zadní kola budou poháněna pomocí dvouspojkové převodovky TCT s automatickým i sekvenčním módem s pádly pod volantem. Nová 4C nabídne také systém DNA se třemi režimy, který debutoval v modelu MiTo a speciálně pro 4C byl vyvinut i čtvrtý mód Race (pomůže hlavně přilnavosti na závodní trati).

Mohlo by vás zajímat:  Tři nové koncepty od Mitsubishi

Na trh vstoupí Alfa Romeo 4C ještě letos a pochopitelně zavítá i do Spojených států amerických. Světová premiéra je ohlášena na 5. března 2013 na ženevském výstavišti

Zdroj: quattroruote.it