Koronavirus komplikuje majitelům elektromobilů využívání nabíječek

Electric Car 1458836 1280

Současná epidemie koronaviru a s ní spojené bezpečnostní opatření se začínají celkem negativně dotýkat majitelů elektromobilů, kteří mají v plánu využívat veřejné nabíječky. Objevuje se několik komplikací, se kterými se zájemci o elektřinu budou muset vypořádat. Ne, že by je nemohli využít, ale rozhodně jejich užití nebude tak pohodlné, jako dříve. A to může trvat do doby, dokud bude hrozba nemoci COVID-19 aktuální.

Ochranné rukavice u nabíjecích stanic nejsou

První co hrozí, je možná nákaza spojená s dotykem. Nabíjecí adaptéry jsou vesměs vyrobeny z plastu a podle nejnovějších zjištění se právě na plastových materiálech může virus držet poměrně dlouho. A zatímco na klasických benzinových stanicích mají zájemci o tankování k dispozici igelitové rukavice, u stanic nabíjecích nic takového není. Majitelé elektromobilů nesmí zapomenout na ochranné pomůcky. Pokud je nemají, mohou nejenom zvýšit šanci na nákazu, ale pokud jsou sami infekční, tak nákaze mohou vystavit i dalšího majitele elektrického vozu, která přijede načerpat elektřinu později.

Mohlo by vás zajímat:  Fisker Karma - 16 shořelých kusů po hurikánu Sandy v USA
Zdroj obrázku: Pixabay.com

Majitelé vozů se spalovacím motorem něco podobného nemusí řešit, jelikož na benzinových pumpách jsou obvykle jednorázové rukavice dostupné a tak k přímému kontaktu nedochází. Lze sice argumentovat nutností kontaktu s obsluhou, ale po celé ČR je řada samoobslužných benzinek, kde se lze osobnímu kontaktu jednoduše vyhnout.

Při nabíjení je nutné sedět v autě

Jakmile je nabíječka zasunuta do vozu a začne nabíjení, objeví se problém číslo dvě. Co desítky minut, někdy klidně i hodiny dělat? Za běžné situace so majitel elektro auta dojde na oběd, na kávu, nakoupit do obchodu, projde se po městě, zajde si do obchodu… Možností jsou desítky. V současné době, kdy je řada obchodů, restaurací a služeb zavřených, a vycházejí je povoleno jenom v nejnutnějších případech, má jednoduše smůlu.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Jediné, co tedy v dané situaci může udělat, je sednout si do auta a čekat. Jedině tak bude v bezpečí, tak budou v bezpečí i ostatní lidé a jedině tak vyhoví současným vládním omezujícím nařízením. A vzhledem k tomu, že teploty aktuálně nejsou tak vysoké jako v minulém týdnu, musí doufat, že mu jeho vůz i během nabíjení umožní zapnout topení. Pokud ne, může počítat s tím, že bude mrznout. A pokud ano a bude mít ve voze komfortně, musí zase počítat s tím, že prodlouží dobu potřebnou k plnohodnotnému nabití.

Mohlo by vás zajímat:  Majitele elektromobilu Škoda Enyaq čeká při návštěvě servisu změna auta. Podle automobilky bude pozitivní

Nabíjení doma vše vyřeší

Tento pro mnohé nečekaný problém se samozřejmě týká hlavně delších cest, které jsou spojeny s nutností nabíjet na cestách. Vzhledem k tomu, že současná opatření omezuje volný pohyb osob, a silnice jsou poloprázdné, se podobné problémy dotknou jenom malého procenta majitelů elektro aut. Ti ostatní budou stále dobíjet doma a na běžné cesty do zaměstnání nebo na nákup jim kapacita akumulátoru bude bohatě dostačovat.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Nápad do budoucna?

Epidemie koronaviru a současná bezpečnostní opatřené nejenom ukazují na možné problémy, které mají v těchto dnech majitelé elektromobilů na veřejných stanicích. Situaci lze vnímat i pozitivně, jelikož daný stav může směřovat k možným vylepšením na veřejných nabíječkách. Ochranné prostředky by určitě nebyly od věci, jelikož to není jenom koronavirus a nemoc COVID-19, která se může dotykem šířit. Existuje i celé řada dalších, jejichž šíření může zastavit i běžná jednorázová igelitová rukavice.

Mohlo by vás zajímat:  Elektromobil lépe zvládá smyk. Kvůli váze má však delší brzdnou dráhu

Možným druhým vylepšením může být například dostupnost Wi-Fi, kdy může majitel elektrického vozu jeho interiér využít jako improvizovanou kancelář a během nabíjení na svém notebooku vyřídí vše potřebné, co by klasicky dělal po svém příjezdu domů. I to může být směr, jak nabíjení vozu udělat bezpečnějším a pohodlnějším. Tak kdo bude první?

Zdroj: Autorský text
David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora