Koupě vozu s automatem nebyla uvážená volba. Chtěl jsem jezdit pohodlněji, ale zatím při jízdě převažují negativa

automatic-gear-stick-modern-car-modern-car-interior-details

Mělo to být pohodlnější cestování, ale zatím převládají spíše negativní pocity. Vědět, že všechna tahle negativa má vůz s automatem, raději sáhnu po osvědčeném manuálu. Už jenom proto, že bych na voze ušetřil pár desítek tisíc. Automatické převodovky jsou obvykle dražší, za což si automobilka pochopitelně nechá zaplatit. Není to ale jediné negativum.

Ne, nechci couvat

V kolonách, na semaforech nebo třeba na železničních přejezdech často volím polohu „P“, abych nemusel stát na brzdě. Ve chvíli této volby, i při návratu zpět na „D“, na mě občas někdo začne troubit nebo gestikulovat. Proč? No protože automatická převodovka má z mého pohledu hloupé seřazení jednotlivých poloh voliče. A vždy musím jít přes „R“, tedy zpátečku. A v tu chvíli se rozsvítí také couvací bílá světla, což ostatní řidiče právem vyděsí.

Jinak, než chci já

Ať si navolím jakýkoliv jízdní režim, pořád vidím, že automat má určité rezervy a prostě neumí předvídat. Když chci rychle předjet a dupnu na plyn, automatu nějakou dobu trvá, než si podřadí, aby mělo auto dostatek výkonu. Mít verzi s manuálem, prostě si podřadím už předem a se sešlápnutím plynu hned vyrážím. Nemusím tak přijít o cenné vteřiny, které se při předjíždění hodí.

Mohlo by vás zajímat:  Na návštěvu autobazaru se vyplatí dobře se připravit
Zdroj obrázku: Freepik

Jede to samo

Jestli mi něco na automatické převodovce vyloženě vadí, tak to, že auto vlastně pořád jede samo. Jakmile dám nohu z brzdy, už se rozjíždí. V kopci celkem pozitivní vlastnost, ale jinak mi to nepřijde jako dobrý nápad. Sice mohu využít režim auto hold, který tomu brání, ale následně musím k rozjezdu výrazněji sešlápnout plynový pedál. Najednou auto vystartuje vcelku hbitě a já musím okamžitě na brzdu, abych předešel problémům.

Jen tak, jak chce auto

Nemám zařazené „P“, otevřu dveře a auto spustí nepříjemný varovný zvuk. Chci nastartovat a auto mně to neumožní, protože buď nestojím na brzdě, nebo nemám zařazený režim „P“. Stejně tak po zhasnutí motoru a zatažení ruční brzdy musím volit polohu „P“. Prostě nemůžu si dělat, co chci já, ale jen to, jak je naprogramované auto.

Zdroj: Autorský text, e-mailový příspěvek Martina B.