Koupit starší vůz se může nepříjemně vymstít. Z vysněného auta se stane vysavač peněz

Auto není pro každého – stačí se podívat na ceny a je jasné, že jen málokdo si může pořídit nový nebo mírně ojetý vůz. Mnoho lidí tak musí sáhnout po starší ojetině, někdy doslova i vraku. Sice lze takové auto pořídit celkem levně, ale málokdo tuší, co taková koupě může obnášet. Auto začne najednou polykat další peníze. A není jich málo. Za co všechno?

Eko daň

První nepříjemná situace může nastat už při přihlašování vozu. Staré vraky neplní současné emisní normy a nového majitele tak může čekat nepříjemný poplatek. Jedná se o takzvanou ekologickou daň, která může činit i 10 000 korun. V tu chvíli se nákup ojetiny stal značně nevýhodný. Bez zaplacení tohoto poplatku auto nelze přihlásit.

Povinné ručení

Každý tak nějak čeká, že se bez sjednání povinného ručení neobejde. Ostatně je to další z podmínek úspěšného přihlášení. Řada lidí však může být nepříjemně překvapena výší daného poplatku. Ten se totiž primárně odvíjí od objemu motoru v autě. A u starých ojetin není pořádný motor nijak výjimečný. Takže cena povinného ručení může stát mnohem více než u nového auta, které už je spojeno s takzvaným downsizingem.

Zdroj obrázku: Freepik

Opravy

Kdo si před koupí nezkontroluje, do kdy platí autu technická, mohou ho velmi brzy čekat další výdaje. Do pár měsíců musí na návštěvu na STK, a jak známo, staré vraky neprojdou bez závad. Technik najde mnoho problémů, které je nutné opravit. A to se neobejde bez investic. Jinak auto neprojde a to znamená, že na silnici v tu chvíli nemá co dělat.

Údržba

U nového nebo zánovního auta není moc věcí, co by se tak rychle mohly pokazit. V případě hodně staré ojetiny se však může porouchat cokoliv. Doslova každé usednutí do auta je spojeno s doufáním, že bude vše v pořádku. Zkrátka a jednoduše, pravidelná údržba starého vraku rozhodně není nic levného a je třeba počítat s tím, že auto spolkne každý měsíc nemalé částky.

Zdroj: https://www.moneycrashers.com/keep-driving-old-car/