Většina řidičů se jednoduše při tankování omezí na natankování paliva a zaplacení. Existují však i ti, kteří do nádrže svého vozidla přidávají i další tekutiny. I když mají pro své jednání určité důvody, praxe ukazuje, že většinou tak jen zvyšují náklady na provoz svého vozidla bez zjevných benefitů.
Líh může být užitečný
Někteří řidiči se rozhodnou přidat do své nádrže s benzínem také líh. Důvodem k tomuto kroku může být přítomnost vody v nádrži, což může způsobovat potíže při jízdě. Líh se používá k odstranění této vody, protože se s ní spojí a umožní její snadné odstranění bez nutnosti drahého odčerpávání a čištění palivové nádrže. Je však třeba si uvědomit, že tímto způsobem zvyšují řidiči náklady na provoz svého vozidla, což se projeví v dražší ceně za ujetý kilometr.
Aditiva pro vyčištění nebo snížení spotřeby?
Mnoho řidičů používá aditiva, která slibují snížení spotřeby paliva. Na trhu je mnoho různých produktů, ale ne všechny fungují tak, jak bychom si přáli. Některé produkty jsou pouze ztrátou peněz. Pokud se rozhodneme pro aditivum, které opravdu funguje a sníží spotřebu, nemůžeme očekávat zázraky. Je vhodné si spočítat, zda je snížení spotřeby natolik významné, aby pokrylo náklady na aditivum.
Některá aditiva slibují, že pomohou s čištěním palivového systému a motoru. Nicméně jejich účinnost u některých výrobců může být sporná. Navíc mnoho čerpacích stanic již má podobná aditiva obsažená ve svých prémiových palivech. Takže pokud řidič používá takové palivo, investice do dalších aditiv může být zbytečná a nákladná.
Fritovací olej
Některé majitele starších naftových aut napadne do svých nádrží ke klasické naftě lít také fritovací olej, který může být poměrně levnou alternativou k běžnému naftovému palivu. Nicméně při používání fritovacího oleje je třeba si uvědomit, že se jedná o recyklovaný produkt a obsahuje různé nečistoty a chemikálie. Ty mohou mít negativní dopad na výkon motoru a také na jeho životnost. Pokud se používání fritovacího oleje v nádrži stane pravidelným, může dojít k celé řadě problémů s palivovým systémem a motor bude pravděpodobně potřeba celý vyměnit. Proto se doporučuje využívat fritovací olej pouze v nouzových situacích a nepravidelně, aby nedošlo k trvalému poškození motoru.
Zdroj: https://insights.astronenergy.co.za/diesel-aftermarket-fuel-additives-added-to-tanks-are-better-for-engines