Lada představila koncept Vesta hned ve dvou variantách

Vstup aliance Renault-Nissan byl pro ruský AvtoVAZ nejdůležitějším momentem minimálně nového století. Francouzsko-japonské spojení totiž kromě mnoha miliard korun přineslo na post šéfa velmi schopného Bo Anderssona, který je prvním cizincem ve vedení automobilky, a do designového oddělení Brita Steva Mattina.

Oba dva se přitom stali zásadními postavami vzniku zcela nového, 4,35 metru dlouhého sedanu (rozvor 2,65 metru) nižší střední třídy s názvem Vesta. Ten totiž nejen, že nahradí obstarožní Prioru, ale má být rovněž klíčem k západoevropským trhům. Hlavním trumfem bude atraktivní design karosérie, za kterým stojí již zmíněný Steve Mattin.

Ten hodlá všem novým Ladám, včetně Vesty, vtisknout designovou filozofii, založenou na písmenu X, které je podle Mattina velmi silným písmenem. Viditelné je to především v přední části, kde zmíněný styl zahrnuje přední masku (s novým logem značky), světla, nárazník i mlhovky. Z bočního profilu vyniknou velmi výrazně tvarované oblasti kolem blatníků, opět ve stylu písmena X. To se objevuje i v zadní části, konkrétně ve skupinových svítilnách. Kromě nich je zadní část zajímavá rovněž výrazným nápisem „LADA“ na víku kufru.

Mohlo by vás zajímat:  Lada Niva s novým podvozkem a osmiválcem

Neméně zajímavý je interiér, který díky čalounění sedadel opět nabídne momentálně velmi frekventované písmenko v AvtoVAZu. Celkový design působí velmi svěže a moderně, Lada pak slibuje materiály a zpracování na úrovni evropské konkurence. Zajímavým prvkem jsou především budíky v samostatných tubusech a netradičně umístěné výdechy ventilace okolo multimediálního systému, který se má mimochodem přenést do standardní výbavy. V té dále najdeme nastavitelný volant, ABS nebo stabilizaci.

Pod pozinkovanou karosérií se ukrývá platforma Lada B, vyvinutá ve spolupráci s aliancí Renault-Nissan, od níž pochází mnoho prvků – například řízení a zavěšení zadních kol má původ v Renaultu Mégane. Pod kapotou se objeví zcela nové benzínové motory o objemu 1.6 litru, které mají plnit emisní normu Euro 6 a jejichž výkon se bude pohybovat mezi 87 – 114 koňmi. Na konkrétnější informace o technice je však příliš brzy, protože sériová Vesta, vyráběná v Iževsku, nepřijede dříve než za rok. Vedle sedanu se pak ve stejném závodě bude vyrábět i hatchback a kombi Universal.

Přesunout se tak můžeme ke žlutému konceptu Vesta WTCC, se kterou již v příštím roce mají po světových okruzích prohánět Britové Rob Huff a James Thompson spolu s Rusem Michailem Kozlovskim. Kromě předepsaných pravidel, tedy maximální šířky 1950 mm, výkonu 380 koní a hmotnosti 1100 kg však o závodním derivátu chybí jakékoliv informace. Zmínit tak můžeme ještě agresivní aerodynamický bodykit, velké zadní křídlo a samozřejmě vývoj pod taktovkou oddělení Lada Sport.

Mohlo by vás zajímat:  Lancia míří do Ženevy s narozeninovou edicí

##lada_vesta1##

##lada_vesta2##

##lads_vesta3##

Zdroj: Lada, autocar.co.uk