Lamborghini Aventador LP700-4 Roadster konečně odhalen!

Automobilka Lamborghini se konečně odhodlala a uvolnila oficiální fotografie i informace ke svému novému modelu – Aventador LP700-4 Roadster, který se představí ve světové premiéře na autosalonu v Los Angeles. Sama značka k tomu zmínila: „Jde o nejemotivnější Lamborghini všech dob“.

Roadster bude stavět na základě úspěchů kupé, které se prodalo prozatím ve více než 1300 kusech po celém světě. Nově odhalený Aventador Roadster nabídne dvoudílnou karbonovou střechu ve stylu Targa o váze pouze 6 kg. Odnímatelná střecha může být odejmuta během několika sekund a místo k uložení bylo pro ni vyhrazeno v předním zavazadlovém prostoru, jež se stejně nepoužívá. Střešní panely jsou vyrobeny z kovaného karbonu přímo u Lamborghini.

Italská značka uvedla, že Aventador Roadster vyřeší hlavně nedostatky svého předchůdce Murciélago Roadster, např. lepší a rychlejší odejmutí střechy. Inženýři ze Sant’Agata přepracovali také B-sloupky, jež mají i automatický systém ochrany v případě převrácení automobilu. V otevřené verzi Aventadoru se vyskytují také dva nové aerodynamické prvky. Inženýři z Lamborghini instalovali ovladatelné zadní sklo, které umí kontrolovat tok vzduchu nad autem, stejně jako množství hluku od motoru, které mohou slyšet cestující při jízdě bez střechy. Na vrchu čelního skla je větrný detektor, který slibuje „poskytnutí téměř úplného klidu“ v kabině, když je střecha stažená. Aventador Roadster se odlišuje od kupé také zcela novým krytem motoru. Ten vyčnívá jakousi „páteří“ s dvěma šestihrannými okny. „Nůžkové“ dveře mají sraženou hranu pro bezrámová okénka, jež zajíždí do karbonové střechy.

V zadní části hardtop modelu nalezneme stejnou pohonnou jednotku jako v kupé, tzn. 6.5litrový atmosférický dvanáctiválec o výkonu 700 koní, jež je přenášen na všechna kola přes sedmistupňovou automatickou převodovku ISG s pádly pod volantem. Zmíněná motorizace se pyšní (bohužel) také následujícími technologiemi –  systém pro deaktivaci válců a systém Start/Stop. Roadster zrychlí na stovku za rovné 3 sekundy, což je zhoršení o 0,1 sekundy ve srovnání s kupé. Maximální rychlost se nezměnila a zůstává na stejné hodnotě – 350 km/h.

Mohlo by vás zajímat:  McLaren P1 s novými koly od úpravce Gemballa

Odhalený kousek se na fotografiích vyjímá v dvoubarevném provedení. K barvě Azzuro Thetis, která byla k dispozici také na Miura Roadster z roku 1968, byl přidán i leskle černý lak a ten se nachází například na sloupcích nebo střeše. Vrcholem exteriérových úprav jsou vpředu 20palcová a vzadu 21palcová litá kola, s nimiž ztrácí Roadster na váze 10 kg.

Pokud Vás nové Lamborghini Aventador LP700-4 Roadster natolik zaujalo a chtěli byste ho mít před domem, tak neváhejte a objednávejte. Cena byla stanovena na 300.000 Euro bez daně (v přepočtu asi 7,61 milionu korun) a prodeje začnou příští rok v létě.