Opravdové léto je již sice za námi, to babí ale bude přivítáno ve velkém stylu. Již před časem vytasilo Ferrari 488 Spider s dvojitým přeplňováním, na níž dnes odpovědělo Lamborghini odhalením Huracánu Spyder.
4,46 metru dlouhý, 1,92 metru široký a jen 1,18 metru vysoký dvoumístný otevřený model vzhledově z velké části odpovídá dříve představenému kupé. Prakticky jedinou novinkou je elektrohydraulická skládací plátěná střecha v černé, hnědé nebo červené barvě. Její konstrukce je velice lehká a po stisknutí příslušného tlačítka stačí počkat 17 sekund na stažení či natažení střechy. Oba úkony lze provádět až do 50 km/h. Zadní okno lze ovládat v obou polohách střechy, pokud je zavřené, funguje jako větrný deflektor, pokud je otevřené, pak jako zesilovač zvuku atmosférického desetiválce pod kapotou. Za sedadly jsou bezpečnostní vystřelovací oblouky.
Šasi, kombinující hliník s karbonem, má o 40 procent větší torzní tuhost než u Gallarda Spyder, vůči stejnému modelu se Huracán vymezuje rovněž o 50 procent lepším přítlakem. Suchá hmotnost 1542 kilogramů (rozložení 43:57) značí, že oproti kupé přibral Spyder 120 kilo. Pod kapotou najdeme 5.2litrový desetiválec o výkonu 610 koní při 8250 ot./min s točivým momentem 560 Nm při 6500 ot./min. Díky spojení přímého a nepřímého vstřikování paliva, označovaného jako Iniezione Diretta Stratificata, má motor více výkonu i točivého momentu za cenu nižší spotřeby, než tomu bylo u Gallarda Spyder se stejným motorem. Díky sedmistupňové dvouspojkové převodovce LDF (Lamborghini Doppia Frizione) a elektronicky řízenému pohonu všech kol s mechanickou uzávěrkou diferenciálu na zadní nápravě dokáže otevřený Huracán uhánět rychlostí 324 km/h, na 100 km/h zrychluje za 3,4 sekundy a dvojnásobné rychlosti dosáhne za 10,2 sekundy. Kombinovaná spotřeba je ale těžko dosažitelných 12,3 l/100 km.
Volant obsahuje volič jízdních režimů ANIMA s módy Strada, Sport a Corsa. Jak už bývá zvykem, podle zvoleného režimu se upraví odezva a zvuk motoru nebo nastavení převodovky, pohonu všech kol a elektronické kontroly stability. O bezpečné zastavení se postarají karbon-keramické brzdy o průměru 380 mm vpředu.
Hlavním prvkem interiéru je 12,3palcový barevný TFT displej, který dává řidiči informace téměř o všem od navigace až po počet aktuálních otáček. Pro čalounění byla použita kůže Nappa a Alcantara, k dispozici je u standardního modelu až 17 barev kabiny. Stále je tu ale individualizační program Ad Personam, přidávající k základní ceně 186 450 euro bez daně (cca 5 056 000 korun) ještě nějaké „drobné“.
Zdroj: Lamborghini