Lamoghini odhodilo střechu Huracánu

Opravdové léto je již sice za námi, to babí ale bude přivítáno ve velkém stylu. Již před časem vytasilo Ferrari 488 Spider s dvojitým přeplňováním, na níž dnes odpovědělo Lamborghini odhalením Huracánu Spyder.

4,46 metru dlouhý, 1,92 metru široký a jen 1,18 metru vysoký dvoumístný otevřený model vzhledově z velké části odpovídá dříve představenému kupé. Prakticky jedinou novinkou je elektrohydraulická skládací plátěná střecha v černé, hnědé nebo červené barvě. Její konstrukce je velice lehká a po stisknutí příslušného tlačítka stačí počkat 17 sekund na stažení či natažení střechy. Oba úkony lze provádět až do 50 km/h. Zadní okno lze ovládat v obou polohách střechy, pokud je zavřené, funguje jako větrný deflektor, pokud je otevřené, pak jako zesilovač zvuku atmosférického desetiválce pod kapotou. Za sedadly jsou bezpečnostní vystřelovací oblouky.

Mohlo by vás zajímat:  Aston Martin DBC - Návrh nového stylu značky

Šasi, kombinující hliník s karbonem, má o 40 procent větší torzní tuhost než u Gallarda Spyder, vůči stejnému modelu se Huracán vymezuje rovněž o 50 procent lepším přítlakem. Suchá hmotnost 1542 kilogramů (rozložení 43:57) značí, že oproti kupé přibral Spyder 120 kilo. Pod kapotou najdeme 5.2litrový desetiválec o výkonu 610 koní při 8250 ot./min s točivým momentem 560 Nm při 6500 ot./min. Díky spojení přímého a nepřímého vstřikování paliva, označovaného jako Iniezione Diretta Stratificata, má motor více výkonu i točivého momentu za cenu nižší spotřeby, než tomu bylo u Gallarda Spyder se stejným motorem. Díky sedmistupňové dvouspojkové převodovce LDF (Lamborghini Doppia Frizione) a elektronicky řízenému pohonu všech kol s mechanickou uzávěrkou diferenciálu na zadní nápravě dokáže otevřený Huracán uhánět rychlostí 324 km/h, na 100 km/h zrychluje za 3,4 sekundy a dvojnásobné rychlosti dosáhne za 10,2 sekundy. Kombinovaná spotřeba je ale těžko dosažitelných 12,3 l/100 km.

Mohlo by vás zajímat:  Tramontana XTR - 888 španělských koní!

Volant obsahuje volič jízdních režimů ANIMA s módy Strada, Sport a Corsa. Jak už bývá zvykem, podle zvoleného režimu se upraví odezva a zvuk motoru nebo nastavení převodovky, pohonu všech kol a elektronické kontroly stability. O bezpečné zastavení se postarají karbon-keramické brzdy o průměru 380 mm vpředu.

Hlavním prvkem interiéru je 12,3palcový barevný TFT displej, který dává řidiči informace téměř o všem od navigace až po počet aktuálních otáček. Pro čalounění byla použita kůže Nappa a Alcantara, k dispozici je u standardního modelu až 17 barev kabiny. Stále je tu ale individualizační program Ad Personam, přidávající k základní ceně 186 450 euro bez daně (cca 5 056 000 korun) ještě nějaké „drobné“.

Mohlo by vás zajímat:  Volvo P1800 ES na prodej

Zdroj: Lamborghini