Land Rover ukázal nejluxusnější Range Rover

Co jsou pro svět limuzín značky Rolls-Royce nebo Bentley, to jsou pro svět luxusních teréňáků modely Range Rover Autobiography. Doposud bylo vrcholem provedení Autobiography Black s prodlouženým rozvorem, hranice verze SVAutobiography jsou však ještě o trošku dál.

Řeč bude především o interiéru s čalouněním nejjemnější pravou kůží, mohérovými koberečky a dřevěnými nebo hliníkovými dekory. Jelikož se předpokládá, že v cenové hladině kolem 4,56 milionu korun již máte vlastního řidiče, rozmazluje britské SUV především zadní cestující. Masivní středový tunel mezi samostatnými sedadly ukrývá elektronicky výsuvné stolečky s držáky nápojů a ledničku, vše samozřejmě vykládané dřevem nebo hliníkem. Zavazadlový prostor dostal výsuvnou podlahu z dřevěné dýhy, naprostým unikátem jsou volitelná sedadla Event Seating, integrovaná do spodního víka kufru. Čalounění obstarává prvotřídní kůže Windsor, jejich součástí jsou též dečky na přikrytí. Novým prvkem, který bude dostupný skrze celou řadu Range Roveru, je automatické otevírání víka kufru, jež se aktivuje kopancem pod zadní nárazník. 

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen Transporter T2 - Vyrobte si hippie bus

Oproti kabině je karosérie s prodlouženým rozvorem docela nudná, její jedinou větší změnu představuje dvoubarevné lakování v kombinaci černé Santorini a devíti dalších odstínů. Maska chladiče kombinuje leštěný chrom s grafitovým odstínem Atlas, na kapotě i víku kufru pak má své místo nové označení. Za výrobu této verze je mimochodem zodpovědná divize Special Vehicles Operations. To se projevuje i pod kapotou, kde hraje prim kompresorem dopovaný pětilitrový osmiválec z Range Roveru Sport SVR o výkonu 550 koní s točivým momentem 680 Nm. Vedle něj nabídne britský výrobce také verze TDV6, SDV8, SCV6 a SDV6 Hybrid.

Mohlo by vás zajímat:  BMW řada 2 M Performance - Ještě více stylu

Dílčími změnami prošlo i standardní provedení Range Roveru s lepším propojením mobilního telefonu s technologiemi InControl. V provedení InControl Remote Premium navíc dokáže majitel pomocí aplikace v telefonu zkontrolovat stav paliva, odemknout nebo zamknout dveře, rozsvítit světla či aktivovat klakson. O handsfree otevírání víka kufru již byla řeč, další elektronickou vychytávkou je automatické snížení světlé výšky při vystupování či nastupování. Kamerový systém má lepší grafiku a vzadu dokonce ostřikovač. Za příplatek budou k dispozici vůbec poprvé 22palcové pneumatiky Dunlop QuattroMaxx, naopak do standardní výbavy více verzí bude rozšířen pohon všech kol All Terrain Progress Control. Papírově byly sníženy emise hybridního provedení SDV6 Hybrid, provedení SDV8 má standardní stop-start, což srazilo emise na 219 g CO2/km.

Mohlo by vás zajímat:  Lamborghini Aventador LP900 od DMC s výkonem 900 koní

Zdroj: Land Rover