Land Rover vyrobil elektromobil na základě modelu Defender

Mýty a zažité tradice jsou od toho, abychom je bořili. Tak si to alespoň evidentně řekli u Land Roveru, když v dohledné době nahradí klasický hranatý Defender zakulacený model DC100. Ještě než tato výměna nastane, však Land Rover šokuje ortodoxní fanoušky znovu. 

A to elektrickým Defenderem! Ten má, jak již přídavné jméno napovídá, pod kapotou místo naftového motoru elektrickou pohonnou jednotku. Tu vyvinul tým Land Rover Advanced Engineering a dosahuje maximálního výkonu 95 koní a maximálního točivého momentu 300 Nm. 

Mohlo by vás zajímat:  Místo elektromobilů motorky. Seat představil skútr s vyjímatelnou baterií

Energie je dodávána z lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 27 kWh a maximální napětí 300 Voltů. Takto vybavený Defender ujede asi 80 km a britská automobilka jedním dechem dodává, že pomalou jízdou v terénu se akumulátory vybijí až za 8 hodin. 

Nabití trvá čtyři hodiny, pokud použijete 7 kW nabíječku nebo 10 hodin, pokud použijete 3 kW nabíječku. Pozitivní zprávou je, že hmotnost celého automobilu se i přes instalaci 410 kg těžkých akumulátorů zvedla jen asi o 100 kg a Land Rover dokonce zachoval pohon všech kol s uzávěrkou diferenciálu a vylepšeným systémem Terrain Response. Jak vidno z fotek ani elektrický Defender se nezalekne vody (brodivost až 800 mm).

Mohlo by vás zajímat:  Ford Kuga PHEV: SUV sporťák na baterky

Zdroj: Land Rover