Laserová světla nedají automobilkám spát

BMW minulý týden předalo zákazníkům první i8 s laserovými světlomety, čímž předběhlo Audi s R8 LMX (to mělo být podle automobilky tím prvním sériovým autem s lasery). To si však Audi nenechalo líbit a přišlo s novým, poněkud překvapivým tvrzením ve válce o laserová světla.

Podle Audi je totiž R8 LMX tím nejrychlejším sériovým autem s laserovými světlomety. Pod jeho kapotou se totiž ukrývá benzínový desetiválec o objemu 5.2 litru o výkonu 570 koní s točivým momentem 540 Nm. S ním R8 zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,4 vteřiny a vyvine maximální rychlost 320 km/h.

Jeho úhlavní rival, i8 od BMW, využívá k pohonu plug-in hybridní soustavu s tříválcem 1.5 TwinPower Turbo a elektromotorem o kombinovaném výkonu 362 koní. Zrychlení na 100 km/h proběhne za 4,4 sekundy (o celou sekundu pomaleji než u Audi) a maximální rychlost je jen 250 km/h. Papírovou spotřebu 2,1 l/100 km ale asi Audi nikdy mít nebude.

Nabízí se tedy otázka, jestli BMW proti tomuto tvrzení s něčím vyrukuje. Osobně čekám nějaký výrok, že BMW i8 je nejekologičtější sériové auto s lasery, na což Audi odpoví vyšší výbavou a tak to půjde až do doby, než jedné automobilce dojdou argumenty…

Mohlo by vás zajímat:  Audi Sport Quattro Concept - Bestie se vrací!

Zdroj: worldcarfans.com