Léto bývá spojováno s vysokými teplotami, jasnou oblohou a pálícím sluncem. Čas od času se ale zatáhne a začne pršet. Tyto letní deště mohou být krátké, ale intenzivní. Mnoho motoristů je však podceňuje a řada z nich vůbec netuší, co za škody mohou napáchat. Dát si na letní déšť dobrý pozor je vhodné. Proč vlastně?
Poškození vozu kroupami
Prudký liják nemusí být spojený jenom s velkými kapkami deště. Právě letní období je tím nejčastějším, kdy se mohou objevit kroupy. A to různých velikostí, kdy některé dosahují i průměru ořechů. V takovém případě je celkem jasné, co se může stát s karoserií vozu. Velikost kroupy, její tvrdost, váha a výška, ze které padá, způsobí, že celá karoserie bude poškozena. A jak se bránit? Když meteorologové předpokládají výskyt bouřek, je dobré zaparkovat kdekoliv pod střechou.
Neočekávaný aquaplaning
Pokud nás bouřka zastihne během cesty, neznamená to jenom to, že se výrazně zatáhne, že se sníží viditelnost nebo že se také prudce ochladí. Znamená to také, že se na silnici začne držet voda, a to i ve větší vrstvě. Vysoká rychlost v kombinaci s nekvalitními pneumatikami s nedostatečným vzorkem způsobí takzvaný aquaplaning, během kterého vůz ztrácí přilnavost a stává se neovladatelným. A jak této situaci předcházet? Přizpůsobením rychlosti a kvalitním obutím.
Vytopení vozu
Letní přeháňka může být nebezpečná také pro množství vody, které se může dostat do interiéru vozu. Takzvané bleskové povodně jsou ohrožením nejenom pro majitele nemovitostí, ale i pro majitele automobilů. Pokud je vydáno varování před prudkými dešti a možnými povodněmi, je vhodné zvážit, kde parkovat.
K vytopení vozu však může dojít i ze zcela malichernějších příčin. Řada lidí nechává u svého vozu pootevřená okénka, aby v něm nebylo takové horko. Rychlá přeháňka však způsobí, že se dovnitř vozu dostane tolik vody, že je vysušení interiéru nezbytné.
Zdroj: https://driving-tests.org/beginner-drivers/how-to-drive-in-rain/