Levná auta z druhé ruky lákají cenou, ale ve výsledku se vůbec nevyplatí kupovat

Inzerce i bazary jsou doslova plné různých levných aut. Máme na mysli vozy, které se dají pořídit i za nižší desítky tisíc. Je logické, že je stále mnoho lidí, kteří si nemohou dovolit investovat více peněz do auta. Na druhou stranu by si ale měli uvědomit, že takto levné auto může být doslova časovanou bombou, která se nevyplatí. Co vše hrozí?

Špatný technický stav

Když je auto prodávané za pár desítek tisíc korun, je jasné, že jeho technický stav rozhodně nebude bůhvíjaký. Podepíše se na něm jak stáří samotného vozu, tak samozřejmě i kilometrový nájezd. Každý díl v autě se časem opotřebuje a čím více to je, tím větší je auto časovanou bombou. Doslova lze říci, že nikdy nevíme, kdy něco selže. Klidně k tomu může dojít v dálniční stotřicítce.

Zdroj obrázku: Pixabay

Zanedbávaný servis

Je jasné, že pokud auto stojí nižší desetitisíce, nikdo nechce utrácet jednotky, nebo dokonce další desítky tisíc za pravidelný a mnohdy nezbytný servis. Na voze se tak dělá jenom to, co souvisí s tím, aby auto jezdilo a dojelo tam, kam má. Tato úspora může být samozřejmě velkým rizikem, jelikož když je zanedbávána péče o auto, může dojít k přehlédnutí mnoha závad.

Problémy na STK

Koupit levné auto je jedna věc, ale projít s ním na STK může být mnohdy oříšek. A jelikož kontroly jsou stále důslednější a protokoly obsáhlejší, už to nejde tak snadno obejít, jako dříve – ano, máme na mysli úplatek. Aby takové auto prošlo, bude nutné vynaložit mnoho času a práce, aby se vyřešily všechny závady. Mnohdy to nemusí být ani nic levného.

Drahé opravy

I když auto nedávno prošlo technickou, neznamená to, že se do něho nemusí sypat další peníze. Opravy nutné k tomu, aby zůstalo na další měsíce provozuschopné, rozhodně nemusí být nijak levné. Po pár měsících nebo letech vlastnictví takového vozu se zjistí, že se do něho nasypalo více, než takové auto stálo.