Levné auto není vždy výhodná koupě. Řada věcí může později nepříjemně překvapit

Man Rent Car Trip Holding Dolar Auto Key Finance Concept

Mít neomezený rozpočet, koupí si každý takové auto, které si vysnil jako malý kluk. Svět ale není ideální, a tak mnohdy musíme dělat kompromisy. To hlavní, co nás při výběru vozu drží na uzdě, je cena. Většina lidí má stanovený rozpočet, do kterého se potřebují vejít. Ne vždy je ale správné se bezhlavě držet jenom položky v ceníku. Nízká prodejní cena se může i nevyplatit. Kdy a proč?

Kvalita vozu

Není to jenom marže, která ovlivní výslednou cenu. Jsou to i samotné náklady na každé auto. Pokud jsou snižovány až příliš, může se to negativně podepsat na kvalitě vozu. Ten sice na první pohled v době koupě vypadá dokonale, ale pár měsíců až let po skončení záruky se mohou objevovat problémy, které vyžadují řešení. A to pochopitelně může stát nemalé peníze.

Mohlo by vás zajímat:  Nejčastější argumenty proti pořízení elektromobilu jsou založeny na pouhých mýtech

Náklady na servis

S novým vozem souvisí i záruka. Není nic neobvyklého, že jednou z podmínek je nutnost pravidelných garančních prohlídek. Autorizované servisy mohou v tomto případě využívat své vyšší cenové politiky. Majitelé aut tak v konkrétních servisech na každé prohlídce zaplatí více než jinde. Po několika letech může být celkový náklad na vůz vyšší než v případě koupě jiného.

Zdroj obrázku: Freepik

Ceny dílů

Se servisními prohlídkami souvisí i ceny dílů, které si servis bude účtovat. Může to být olej, filtry, spotřební materiál, brzdové destičky a kotouče, stejně jako řada dalších věcí, které se musí platit a nelze je vést jako záruční výměnu. A když jsou ceny těchto dílů dražší, než je obvyklé, stoupají náklady na provoz auta a původní levná prodejní cena už se tak výhodně nejeví.

Mohlo by vás zajímat:  Na podzim se vyplatí věnovat autu pár minut navíc. Mohou ušetřit nejeden budoucí problém

Spotřeba

Mnoho lidí na spotřebu kupovaného auta hledět přestalo, v domnění toho, že všechny motory jsou na tom vesměs stejně. Tak tomu ale není a u vozů ze stejného segmentu může klidně kolísat i o dva litry. To jsou rázem vyšší desítky korun při každém stokilometrovém nájezdu. S každým ujetým kilometrem se tak levné auto může stát méně výhodné.

Zdroj: https://www.startrescue.co.uk/breakdown-cover/motoring-advice/motoring-developments-and-the-future/the-pros-and-cons-of-economical-cars
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora