Lexus odhalil sportovní sedan GS F

Jejich revírem je dálnice, jejich tempo je vražedné… Tak začíná dost možná nejslavnější německý seriál o dálniční policii. O Semiru Gerkhanovi však řeč nebude, protože tuto charakteristiku můžeme s klidným srdcem převést na německé, americké a nyní už i japonské „supersedany„.

Posledním členem vybrané společnosti, kde najdeme například BMW M5 nebo Cadillac CTS-V, se nejpozději po detroitském autosalonu stane Lexus GS F. Oproti téměř veškeré konkurenci se vymezuje nejen vnějším vzhledem, ale především prostorem pod kapotou – tam kde mají ostatní turbodmychadlo nebo kompresor vozí japonský samuraj poctivý atmosférický pětilitrový osmiválec z kupé RC F o výkonu 473 koní při 7100 ot./min s točivým momentem 527 Nm mezi 4800 – 5600 ot./min. Na zadní kola přenáší výkon osmistupňový automat s možností manuálního řazení, kterému pomáhá standardně dodávaný diferenciál TVD s vektorováním točivého momentu. Ten pracuje v režimech Standard (vyvážený poměr mezi agilitou a stabilitou), Slalom (zaměření na hbité reakce řízení a agilitu) a Track (důraz na stabilní chování při vysokých rychlostech na okruhu). Mimo to zapracoval Lexus i na tuhosti šasi a sportovním nastavení podvozku 1830 kg (nejlepší hodnota ze všech konkurentů) těžkého sedanu.

Mohlo by vás zajímat:  McLaren 650S - Zběsilejší 12C je tu! [AKTUALIZOVÁNO]

Řeč už byla o vzhledu, který je především v přední části s velkou maskou chladiče a dvojitými LED světly dosti extravagantní. Na druhém konci nechybí decentní spoiler a především nádherné dvojité koncovky výfuku. Z profilu pak vyniknou ventilované blatníky, nástavce prahů a 19palcová kola. Celek doplňuje povedený modrý lak, známý už z kupé RC F. Usednutí do interiéru znamená digitální přístrojový panel, karbonové dekory a sportovní sedadla čalouněná kůží. 

Zdroj: Lexus