Lexus představil čtvrtou generaci SUV RX

SUV RX je historicky nejúspěšnějším modelem v historii Lexusu, když se ho za 26 let prodalo přes 2,1 milionu kusů. Není se tak co divit, že si zcela nová čtvrtá generace na tomto úspěchu zakládá, zároveň však s sebou přináší aktuální designový trend značky v kombinaci s ještě luxusnějším interiérem.

Kdo zná aktuální portfolio japonské automobilky, asi ho nepřekvapí výrazný vzhled 4890 mm dlouhé, 1895 mm široké a 1690 mm vysoké karosérie. Za nejdůležitější prvky současných Lexusů lze považovat masku chladiče ve tvaru vřetene s chromovým lemováním a tvar LED světlometů se třemi zdroji. V porovnání třeba s menším NX však nejsou dvojité. Diodové výbojky mají také mlhovky a denní svícení. Z profilu nemůže nevyniknout velké množství ostře řezaných prolisů, dodávající autu vizuální dramatičnost, křivka probíhající od předního blatníku k zádi vozu a boční linie oken, díky zatmaveným C-sloupkům plynule přecházející v zadní okno. Vytváří to tak mimo jiné efekt plovoucí střechy. Zadní partie jsou oproti přední části podstatně umírněnější a determinují je především koncová LED světla ve tvaru písmene „L“. Ještě se sluší zastavit u nabídky litých kol, která čítá osmnácti- a volitelné dvacetipalce s možností výměny barevných krytů.

Interiér je podle tiskové zprávy automobilky „zhmotněním pohodlí a luxusu“, to druhé mají představovat především nové dekory, mezi něž se řadí dřevo řezané laserovým paprskem. Zadarmo však taková vychytávka nebude. Středové konzoli dominuje na jejím vrcholku umístěný 12,3palcový displej, k dispozici však bude i barevný head up displej. Lepší ergonomii má přinést řadicí páka přesunutá dále od čelní části přístrojového panelu. Díky rozvoru 2790 mm mají cestující vzadu více místa pro nohy i pro kolena, za příplatek je navíc mohou zabavit dvě 11,6palcové obrazovky. Vzdušnost kabiny umocňuje panoramatické střešní okno, které cestujícím zprostředkuje zážitky z cestování pod širým nebem.

Mohlo by vás zajímat:  Lexus modernizoval velké SUV GX

I čtvrtá generace bude celosvětově dostupná ve verzích RX 350 a RX 450h, obě se stálým pohonem všech kol. Čistě benzínové provedení má pod kapotou 3.5litrový šestiválec o výkonu 305 koní v kombinaci s osmistupňovým automatem, hybrid dostane stejnou jednotku v kombinaci s elektromotorem o systémovém výkonu asi 300 koní. Podvozek byl v zájmu vyšší stability a lepší ovladatelnosti v zatáčkách mezigeneračně zesílen, totéž se dá říci i o pevnější struktuře karosérie s vyšší tuhostí. V nabídce nového RX se objeví systém integrovaného řízení dynamiky vozidla, jenž dokáže rozpoznat potenciálně nebezpečné situace a automaticky zareagovat tak, aby řidič při nájezdu do zatáček a na výjezdu z nich nikdy neztratil kontrolu. Všechna čtyři kola mají nezávislé zavěšení, vpředu jsou vzpěry McPherson a vzadu dvojité lichoběžníky. Další elektronickou hračkou je adaptivní variabilní odpružení AVS, potlačující úpravami tuhosti odpružení náklony karosérie v zatáčkách.

Pasivní bezpečnost posádky zlepšuje modernizovaná struktura karosérie, aktivní bezpečnost má na starosti systém Lexus Safety System+. Ten zahrnuje systém pro předcházení kolizím s jiným objektem či chodcem, asistent pro jízdu v pruzích, automatická dálková světla, sledování zvoleného jízdního pruhu, radarový tempomat a volitelná adaptivní dálková světla, panoramatické sledování situace kolem vozidla nebo sledování mrtvých úhlů.

Na konec jsme si nechali sportovní provedení F Sport s exkluzivním designem dvacetipalcových litých kol, upravenými nárazníky a novou strukturou masky chladiče. V kabině zaujme speciálně pro toto provedení navržený přístrojový štít, sportovní volant potažený perforovanou kůží s páčkami řazení pod volantem a unikátní dekory. Podvozek bude na rozdíl od běžného modelu vybaven aktivními stabilizátory, standardem je rovněž systém AVS a volič jízdních režimů Eco, Normal, Sport S a díky adaptivnímu odpružení též Sport S+.

Zdroj: Lexus

Komentáře