Lexus přichází s faceliftem sedanu ES

Ačkoliv je Lexus ES v Evropě prakticky neznámý, v celosvětovém měřítku se jedená o vůbec nejprodávanější sedan japonské automobilky. Na šanghajském autosalonu se ke slovu dostává docela výrazná modernizace, přinášející nové motory a korporátní tvář.

Přední maska nově využívá více chromu a je vymodelována do tvaru vřetene, což lépe odpovídá současnému stylu značky. Stejné je to taky s LEDkovými hlavními světlomety, respektive s diodami denního svícení ve tvaru písmene L. Dvanácté písmeno latinské abecedy tvoří rovněž grafika zadních světel, které jsou spojené chromovanou lištou. Mírných úprav se dočkaly dále oba nárazníky, vzadu navíc s chromovanými obdélníkovými koncovkami výfuku, 17palcová kola a paleta laků se čtyřmi novými odstíny (Amber, Nightfall Mica, Caviar a Eminent White Pearl).

Čtyř nových barev se dočkalo také čalounění sedadel, to může být navíc vyrobeno ze semianilinové kůže, kůže nebo speciálního materiálu Lexus NuLuxe. Spolu se čtveřicí palubních dekorů včetně klavírního laku a dřeva tak vzniká hned několik variant, jak svůj Lexus odlišit od ostatních. Řidič dostane sportovněji tvarovaný volant, na přístrojovém panelu se objevuje 4,2palcový barevný TFT displej. Po stranách ovladače palubního systému přibylo tlačítko „Enter“. 

Podvozek je naladěn na poskytování nejen větší přilnavosti, ale také lepší kvality jízdy. Mezi motor a palubní desku byly namontovány dodatečné izolační materiály, jízda tak bude tišší než doposud. Pod kapotou se v Číně, Rusku a na Tchaj-wanu objeví zážehový dvoulitrový čtyřválec, USA se dočkají 3.5litrového šestiválce a benzín-elektrického hybridu a pro zbytek světa je určený 2.5litrový zážehový čtyřválec. V rámci bezpečnosti je novinkou balíček Safety System+, obsahující varování při opuštění jízdního pruhu, automatická dálková světla, radarový tempomat, přednárazový systém a brzdový asistent. 

Zdroj: Lexus

Mohlo by vás zajímat:  Lexus ES 300h & 350 živě v New Yorku