Lexus ukazuje SUV LX pro nový modelový rok

Vedení automobilky Lexus uvažuje o stavbě druhé vlajkové lodi, která by měla dostat karosérii velkého SUV. To je však hudba daleké budoucnosti, naopak aktuálním vrcholem japonské automobilky v tomto populárním segmentu je model LX. Ten prodělal plastickou operaci, při níž dostal nejspíše největší masku chladiče napříč všemi konkurenčními modely.

Jedná se opět o typický tvar vřetene, orámovaný chromovanou linkou, na nějž navazuje podobně ostře stylizovaný nárazník a především LED diodová světla. Stejnou světelnou technologii používají též mlhovky, blinkry a skupinová světla, ozdobená chromovaným L. Vzadu si našel místo také přepracovaný nárazník. Litá kola mají standardně 20 palců a 10 paprsků, za příplatek však Lexus dodá ještě ráfky o palec větší.

Kabina samozřejmě nabízí kompletní kožené čalounění k němuž si zákazník může za příplatek zvolit dřevěné dekory v několika barvách. Nový je částečně dřevěný tříramenný volant, analogové hodiny na středové konzoli mají LED diodové podsvícení a GPS pro přesně určení časového pásma. Čtyřzónová automatická klimatizace dovoluje nastavení individuální teploty separátně také pro přední sedadla a volant. Co se týče displejů, tak standardem je 4,2palcový palubní počítač a 12,3palcový infotainment s panoramatickým kamerovým systémem, za příplatek jsou potom 11,6palcové obrazovky zábavního systému pro druhou řadu sedadel. Cestující vzadu mohou rovněž využívat samostatné USB porty a individuální ovládání klimatizace, respektive audiosystému. Balíček Luxury nově přináší ventilovaná/vyhřívaná sedadla ve druhé řadě nebo chlazený box před spolujezdcem. 

Pod kapotou je i nadále 5.7litrový osmiválec o výkonu 389 koní s točivým momentem 546 Nm, který však nově spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou. Na středovém tunelu je od modelového roku 2016 otočný ovladač voliče jízdních režimů Drive Mode Select, upravující nastavení převodovky nebo adaptivního odpružení. Podobně jako u omlazeného sedanu GS nabídne i zde Lexus balíček Safety System +. Ten obsahuje přednárazový systém, detekci chodců, varování při opuštění jízdního pruhu nebo radarový tempomat.

Mohlo by vás zajímat:  Kia míří do Ženevy s modernizovaným SUV Sportage

Zdroj: Lexus