Lexus uvádí na český trh extravagantně tvarované SUV NX, které je zároveň prvním příspěvkem japonské automobilky do segmentu prémiových kompaktních SUV.
V Česku bude dostupná zatím jediná pohonná jednotky – hybrid s označením NX 300h a šestistupňovým automatem, kombinující zážehový 2.5litrový čtyřválec o výkonu 155 koní s točivým momentem 210 Nm a elektromotor o výkonu 143 koní s točivým momentem 270 Nm. Toto platí pro variantu s předním pohonem. Zvolit však můžete také čtyřkolku, která vznikla přidáním zadního elektromotoru o výkonu 68 koní s točivým momentem 139 Nm. Systémový výkon obou variant je 197 koní, stejná je také maximální rychlost 180 km/h a zrychlení na 100 km/h za 9,2 sekundy. Emise CO2 předokolky se pohybují mezi 116 – 121 g CO2/km a spotřeba mezi 5,0 – 5,2 l/100 km, čtyřkolka vypustí 117 – 123 g CO2/km a spotřebuje 5,1 – 5,3 l/100 km. V příštím roce by měl na trh dorazit zážehový přeplňovaný dvoulitr o výkonu 238 koní, opět s šestistupňovým automatem a pohonem předních nebo všech kol.
V základní výbavě Comfort má NX 8 airbgaů včetně kolenního pro řidiče i spolujezdce, ISOFIX, lak se samoopravným povrchem, zadní LED světla, LED světla pro denní svícení a LED diodová potkávací světla, elektrická zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, tónovaná skla, dvouzónovou automatickou klimatizaci, TFT displej s rozměrem 4,2 palce, audiosystém Pioneer s CD/MP3/WMA přehrávačem a 8 reproduktory, multimediální systém Lexus Media Display s osmipalcovou obrazovkou a funkcí Mirror Link nebo manuálně nastavitelná přední sedadla. Druhý stupeň Executive přihazuje LEDkové mlhovky, kožené čalounění, parkovací senzory vpředu i vzadu, elektricky stavitelná přední sedadla s vyhříváním nebo tempomat. Stupeň F Sport dostal adaptivní tempomat s mikrovlnným radarem, elektricky stavitelnou bederní opěrku, elektrické víko kufru, přednárazový systém, sportovní sedadla, interiér, podvozek a bodykit F Sport, LED diodová potkávací i dálková světla a elektricky nastavitelný volant. Nejvyšší výbava Premium má audiosystém Mark Levinson se 14 reproduktory a DVD přehrávačem, odvětrávaná přední sedadla, dřevěné obložení interiéru, navigační systém s SD kartou a dotykovým ovládáním nebo zadní parkovací kameru.
Základní cena Lexusu NX 300h Comfort s pohonem předních kol je 1 029 000 korun, verze pohonem všech kol je o 50 000 korun dražší. Druhý stupeň Executive startuje na 1 199 000 korunách, čtyřkolka vychází opět o 50 000 korun dráž. Od třetího stupně F Sport za 1 349 000 korun je SUV dostupné jen s pohonem všech kol. Nejvyšší výbava Premium přijde na 1 489 000 korun. Kompletní ceník naleznete zde.
Srovnání s konkurencí:
Model: | Lexus RX | Lexus NX | Mitsubishi Outlander PHEV |
Rozměry (d/š/v): | 4770/1885/1685 mm | 4630/1845/1645 mm | 4655/1800/1673 mm |
Rozvor: | 2740 mm | 2660 mm | 2670 mm |
Velikost kufru: | 496/1570 l | 475/1520 l | 463 l |
Světlá výška: | 175 mm | 170 mm | 190 mm |
Motor: | 450h (299 k) | 300h (197 k) | 2.0 MIVEC (121 k) + elektromotor (82 + 82 k) |
Kapacita baterií: | nudáváno | nudáváno | 12 kWh |
Dojezd na el.: | neudáváno | neudáváno | 52 km |
Pohon všech kol: | za příplatek | za příplatek | standardně |
Základní cena: | 1 395 000 Kč | 1 029 000 Kč | 1 250 000 Kč |
Zdroj: Lexus