Lidový Bavorák stále budí zájem nejenom pro svou lákavou cenu oproti ostatním

Když se řekne BMW, většina z nás si představí luxusní auta s nejméně sedmimístnou cenovkou. Bavorská značka si sice skutečně drží pověst prémiového výrobce pro náročnou klientelu, nové BMW řady 1 však kupíte za mnohem méně než milion korun. Lidovka mezi vozy BMW vás v základní výbavě vyjde na 650 tisíc korun. Stojí takové BMW za to, nebo už nemá se svými dražšími a většími sourozenci mnoho společného?

Zdroj obrázku: BMW

Bavorák nižší střední třídy

BMW uvedlo na trh už třetí generaci třídy 1. Před lety s těmito modely vzbudilo nečekaný rozruch, řada zarytých fanoušků mnichovské automobilky to pokládala za malou svatokrádež. Od roku 2004 se však již BMW třídy 1 na trhu etablovalo a našlo si své zákazníky. Ti si jej často kupují jako druhý vůz do domácnosti, která už jeden větší Bavorák má. Hlavně proto, že lidé, kteří jsou s vozy BMW dlouhodobě spokojeni, si by si jen těžko zvykali na představu, že mají v garáži auto jiné značky.

Malý, ale šikovný

Nové BMW třídy 1 je ještě o půlcentimetru kratší než jeho generační předchůdce, jinak však auto ve všech směrech narostlo. Pokud dumáte nad tím, zda takhle malý vůz může těžit ze všech tradičních benefitů BMW, odpověď je, že jednoznačně ano. Jen zkrátka nemůžete počítat s tím, že pod kapotou budete mít silný motor, a že auto bude na silnici sedět tak precizně, jako větší a těžší modely stejné značky.

Zdroj obrázku: BMW

Ve své kategorii je však BMW třídy 1 jednoznačně premiantem. Oceníte také tradičně poctivé dílenské zpracování a chytrý design, který však na někoho může působit spíše žensky. I proto, že takhle BMW často řídí právě dámy. Základní charakteristiky nejlevnější varianty tohoto BMW jsou:

  • Motor: benzinový čtyřválec o objemu 1,6 litru s výkonem 121 koní
  • Převodovka: šestistupňová manuální nebo sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka Steptronic
  • Kombinovaná spotřeba: 5,4 l na 100 km
  • Emise CO2: 133 − 124 g/km
Zdroj: Autorský text