Lincoln po třinácti letech ukázal koncept limuzíny Continental

Příběh Lincolnu Continental, tedy velké limuzíny s komfortním podvozkem, pohonem zadních kol a velkým motorem pod kapotou, se uzavřel v roce 2002. Na konec výroby deváté generace ještě americký výrobce reagoval stejnojmenným konceptem s retro designem a dvanáctiválcem pod kapotou, do výroby jej však mateřský Ford nepustil. Na dlouhou dobu se tedy slavné jméno odmlčelo a skalní příznivci možná již přestali doufat, že si nový Continental v showroomu Lincolnu koupí. Každý podobný příběh má ale mít šťastný konec, na nadcházejícím autosalonu v New Yorku tak ve světlech reflektorů zazáří koncept desáté generace Continentalu, který je údajně jen krůček od sériové produkce.

Vzhled karosérie naznačuje nejen budoucnost Continentalu, ale také Lincolnu jako takového. Pryč jsou dvě křídla vpředu nebo komplikovaná světla, novinka nabízí velkou chromovanou masku chladiče a světla s LED diodami, respektive laserem v dálkových čočkách. Z profilu vyniknou nejen 21palcová kola z leštěného hliníku, ale také „mizející“ kliky E-Latch. Zadní partie dostaly rovněž LEDková světla, pokud však zrovna nesvítí, vypadají jako chromovaná lišta. Po prakticky celé délce i šířce auta jsou ve spodní části nárazníků a dveří chromované plochy, doplňující modrou metalízu Rhapsody.

Stejně jako u originálu je kabina přizpůsobena co největšímu pohodlí cestujících. Přední sedadla jsou tak nastavitelná ve třiceti směrech, to od spolujezdce lze navíc jediným tlačítkem změnit v lehátko. Samozřejmostí je vyhřívání, odvětrávání a masážní funkce, spolu s dvojicí zadních křesel jsou navíc i ta přední čalouněná kůží Venetian. Když už byla řeč o zadních pasažérech, ti mohou ovládat nejen klimatizaci, ale i pokrokový audiosystém Revel Ultima, v masivní středové konzoli navíc najdou vysouvací stolečky a držáky na šampaňské. Velmi zajímavým prvkem je panoramatická střecha SPD SmartGlass, která dokáže upravovat teplotu interiéru pomocí slunečního záření. Díky blokování až 99% UV záření například ochladí kabinu až o 8 stupňů Celsia.

Mohlo by vás zajímat:  Acura NSX 2015 - vyšší cena oproti Nissanu GT-R

Technická data omezil Lincoln pouze na potvrzení třílitrového šestiválce EcoBoost pod kapotou, posílající výkon na zadní kola. Armádu bezpečnostních asistentů na palubě zastupují například parkovací asistent, přednárazový systém, ochrana chodců nebo 360stupňový kamerový systém, jehož obrázky jsou promítány na displej multimediálního systému MyLincoln Touch.

##conti_1##

##conti_2##

Zdroj: Lincoln