Lomem Velká Amerika se proháněly Land Rovery

2

Lom Velká Amerika není jenom místem se zajímavou historií a romantikou. Je to i místo se zajímavým terénem. A kde jinde tedy otestovat unikátní Land Rover Defender, než na tomto unikátním místě. Kombinace tohoto vozu a dané lokace slibovala zajímavé zážitky. A tak jsme se vypravili na prezentaci Autosalonu DAJBYCH, který celou akci pořádal. A nepřivezl jenom nového Defendera, ale i bohatý výběr dalších modelů z vozového parku. A bylo o co stát.

Defender jako největší lákadlo z bohatého portfolia vozů

Největším lákadlem byla pochopitelně novinka, která budila největší zájem už v době zaparkování ve spodní části Lomu Amerika, kam je běžně vstup zakázán. Unikátní auto na zajímavém místě. Moc dlouho si však Defender v této lokaci nepostál, jelikož zájem o zkušební jízdy, a to nejenom v rámci lomu a okolních lokací, ale i na asfaltu byl velký. A shrnutí? Tomu autu není co vytknout. Ať už se s ním vydáte na cestu po silnici, ze které během ní sjedete na polní cestu, a odtud do drsné přírody, na auto se můžete spolehnout.

Mohlo by vás zajímat:  Pád a vzestup Offroadsportu na Baja Poland 2014

Unikátní Land Rover Defender

Nový Defender zůstává věrný své pověsti a představuje to nejlepší z terénních a užitných vlastností Land Roveru. Robustní, schopný, odolný. Zároveň pohodlný, moderní a technologicky vyspělý. Nový Defender si zachová svou duši třeba skrze hranatou siluetu a další odkazy na slavný offroad od světel přes horní okno po rezervní kolo na víku kufru. Dostupný bude ve dvou rozvorových verzích krátké 90 a klasické 110 v rozložení pro 5, 6 a 7 lidí – dopředu bude možné posadit tři lidi jako v prapůvodním Land Roveru. Je to ryzí Land Rover, vyroben z nejodolnějších materiálů a testován na hranici možností. A jak je to s motory?

  • dva dieselové – D200 (200k, 430Nm) a D240 (177 kW/240 k, 430 Nm)
  • dva benzínové – P300 (300k, 400 Nm) a P400 (třílitrový řadový šestiválec 294 kW/400 k, 550 Nm)
  • očekávaný i plug-in hybrid P400e a dieselový šestiválec
  • špičkový osmistupňový automat ZF
Mohlo by vás zajímat:  MINI oslavilo čtvrté celkové vítězství v řadě v Rally Dakar 2015

Den, který stál za to

Nebyl to ale jenom Defender, ve kterém si zájemci mohli na vlastní kůži vyzkoušet unikátnost tohoto vozu v terénu i mimo něj. Na pestrém jízdním okruhu bylo možné za volantem otestovat i další modely. A rozdíly byly opravdu znatelné, ať v jízdních vlastnostech, možnostech, tak v interiérech jednotlivých vozů. Ani jednou však nešlo říci, že by některé auto jakkoliv zklamalo. Naopak. Za redakci děkujeme za super akci a těšíme se na další budoucí setkání.

Zdroj: Autorský text

Zdroj fotografií: Vlastní fotografie redakce
David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora