Lotus přichází s novým okruhovým náčiním

Lotus se po vleklých problémech pomalu probouzí z hibernace a pro své fanoušky si do Goodwoodu připravil skutečnou parádu. Nástupce okruhově zaměřeného modelu 2-Eleven.

Lotus 3-Eleven sází podobně jako předchůdce především na výkonný motor a nízkou hmotnost. To první obstarává kompresorem dopovaný 3.5litrový šestiválec od Toyoty s maximálním výkonem 457 koní při 7000 ot./min a točivým momentem 450 Nm od 3500 do 6500 ot./min. Jelikož britský výrobce nabídce silniční nebo okruhovou verzi, údaje o dynamice se budou lišit už jen třeba z toho důvodu, že na běžné okresky vyrazíte se šestistupňovou manuální převodovkou v kombinaci s diferenciálem Torsen a na uzavřené tratě se šestistupňovou sekvenční převodovkou s pádly pod volantem. 

Mohlo by vás zajímat:  Projížďka Peugeotu 208 T16 na trati Tour de France

Co nejnižší hmotnost přináší hliníkový monokok a karosérie z extrémně lehkých kompozitů v kombinaci se skutečně spartánským interiérem, ve kterém chybí například i sedadlo spolujezdce (za příplatek jej lze doobjednat, i tak je však stále vyndavací). Jak si jistě z velkého zadního spoileru nebo všemožných křidélek dokážete odvodit, 3-Eleven disponuje také dokonalou aerodynamikou – v závodní specifikaci generuje při 240 km/h přítlak 215 kg! Mírné zlepšení obtékání vzduchu přinese zakrytí místa po chybějícím sedadle řidiče. A mimochodem – pro závodní a silniční specifikaci je vždy rozdílné nastavení zmiňovaného zadního křídla a předního splitteru.

Mohlo by vás zajímat:  F1 2015 - VC Velké Británie

Při výše popsaném a suché hmotnosti 900 kilogramů v případě závodního modelu nejspíše nepřekvapí zrychlení z 0 na 96 km/h za méně než 3 sekundy a maximální rychlost 280 km/h (silniční specifikace je o 10 km/h rychlejší). O bezpečnost se stará pro obě varianty dodávaná bezpečnostní klec, přičemž závodní 3-Eleven jí má přesně podle specifikací FIA. Kola mají v obou případech vpředu 18 palců a pneumatiky o rozměru 225/40, vzadu jsou o palec větší s pneumatikami o rozměru 275/35. Brzdy s průměrem kotouče 332 mm jsou opatřeny čtyřpístkovými třmeny AP Racing. Podvozek dostal dvojité lichoběžníky na obou nápravách, stavitelné stabilizátory, pružiny Eibach a stavitelné tlumiče Öhlins.

Mohlo by vás zajímat:  Honda a Acura zaútočí na slavný Pikes Peak

Nejrychlejší auto, jaké kdy Lotus vyrobil (testovací trať v Hethelu objede za 1 minutu a 22 sekund), bude dostupné od února 2016 za cenu 82 000 liber (3 134 000 korun) pro silniční a 115 200 liber (cca 4 403 000 korun) pro závodní specifikaci. Ruční výroba bude omezena na stylových 311 kusů.

Zdroj: Lotus