Luxus a Kia? Vypadá to, že to jde

Kia 2382089 960 720[1]

Když se řekne luxusní automobil, tak se většině lidí vybaví automobilky, jako je Mercedes-Benz, Lexus, nebo BMW. Málokoho napadne říci automobilku korejskou. A to konkrétně Kia. V budoucnu by tomu mohlo být jinak. Automobilka se rozhodla nebýt jenom úspěšným hráčem na poli automobilů, které nabízejí dobrý poměr kvality, výbavy a ceny. Tedy vozů pro širší masy. Kia chce vstoupit i do segmentu luxusních vozů. A nejsou to jenom sliby, ale realita.

Kia K9 neboli Kia K900

Jak se dané modely liší? Jenom trhem, na kterém se budou prodávat. Pokud jde o domácí korejský trh, zde bude vůz k dispozici pod označením Kia K9. Export do zahraničí, konkrétně na trhy do USA bude spojený s označením Kia900. Ten ještě představený nebyl, ale tento akt už je doslova na spadnutí. Jelikož jde o auto pro americký trh, je celkem pochopitelné, že si Kia nechala jeho premiéru pro domácí fanoušky. Tedy na blížící se autosalon v New Yorku, který je očekávanou událostí.

Mohlo by vás zajímat:  Ford Fiesta Sedan dostane stejnou tvář jako hatchback

Má jasno v tom, koho chce porazit

Na jaké zákazníky chce Kia jasně útočit? V tom má jasno. Určitě nepůjde o ty, kteří hledí na každou korunu. Chce nabídnout kombinaci stylu, luxusu, pohodlí, stejně jako dobré výbavy a jízdních vlastností. Typickým zákazníkem j tedy ten, kdo by si v tuto chvíli koupil BMW 7, Mercedes-Benz S, nebo Audi A8. V tomto segmentu jde o trojici vozů, které jsou spojeny s největším zájmem. A proto v nich korejská automobilka vidí největší protivníky.

Důraz na luxusní interiér

Nic obyčejného v novém modelu Kia rozhodně nehledejte. Pokud začneme designem interiéru, nelze opomenout přístrojovou desku s koženým obšitím, kterou doplňuje i stylové obložení, které kombinuje dřevo a kov. Nejmodernějším prvkem je zde samozřejmě dotykový displej o úhlopříčce 12,3 palců, který však ne příliš technologicky koresponduje s analogovými hodinami, které jsou umístěné přímo pod ním.

Mohlo by vás zajímat:  Vozy Mazda jsou nově v nabídce v elegantní edici Homura

Kdo se do vozu posadí, může si naplno užít možnost elektricky nastavit polohu sedadel, v zimě aktivovat jejich vyhřívání, nebo se může pobavit, s využitím zábavního systému. Ten je k dispozici separátně ke každému sedadlu. Zajímavým a stylovým prvkem j ambientní osvětlení – jako pasažér máte možnost zvolit si jednu z 64 barev. Třeba podle nálady a vašeho aktuálního rozpoložení.

Výkon nezklame určitě

Drobným zklamáním může být přece jenom lehce strohá výbava. Hlavní lákadla v podobě systému sledující jízdní pruhy, nebo v podobě adaptivního tempomatu přece jenom nejsou výrazné „bomby“, které by nešlo najít i v mnohem levnějších a běžnějších vozech.

Drobné zklamání v tomto směru ale kompenzuje motorizace. Hlavním pozitivem je možnost vybrat si hned ze čtyř řešení. Prvním je šestiválec 3.3 T-GDI s výkonem 221 kW, který je doplněný totožným šestiválcem, který je však naladěn na výkon 348 kW. Třetím šestiválcem do party je motor 3.8 GDI s výkonem 245 kW. Poslední motorizací je osmiválec o objemu pěti litrů, který nabídne výkon 313 kW. Společné mají to, že u všech variant se počítá výhradně a jenom s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Mohlo by vás zajímat:  Připravují se další verze Hyundaie i20?

Na Evropských silnicích skutečně jenom ojediněle

I když jsme výše zmínili, že hlavním cílem je konkurovat vozům, jako je Mercedes-Benz S, Audi A8 a BMW 7, rozhodně musíme dodat, že Kia sama celkem dobře ví, že v rámci Evropy, která je jejich domovským kontinentem, by se prosadila jenom těžko. Své snahy o zaujetí tak bude směřovat výhradně na ten korejský a také na zmíněný americký trh. S prodejem v Evropě se zatím nepočítá. To znamená, že ji na silnicích budeme potkávat minimálně – spíše vůbec. Maximálně v případě, kdy si ji někdo nechá na zakázku přivézt přímo z USA. Otázkou je, zda se taková koupě vůbec může vyplatit.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora