Mahindra upravila off-road Thar CRDe

Mezi lety 1953 až 2010 probíhala pod označením Mahindra MM540 v Indii licenční výroba vojenského Jeepu CJ. Ačkoliv se to může zdát neuvěřitelné, část tohoto dnes už ceněného oldtimeru přežívá v asijské zemi dodnes. Jedná se o originální rám, který najdeme v útrobách off-roadu Thar, jehož vzhled napoví, že tady se bude hodně těžit z odkazu modelu MM540.

Mahindra Thar se poprvé představila v roce 2010, přičemž od začátku prodejů jsou k dispozici sedmimístné provedení DI a šestimístné CRDe. To první je výrazně jednodušší, neobsahuje prakticky žádnou komfortní výbavu a pod jeho kapotou tepe vznětová jednotka o objemu 2.5 litru. Její maximální výkon 64 při 3200 ot./min a točivý moment 182,5 Nm mezi 1500 – 1800 ot./min přenáší manuální pětistupňová převodovka na zadní nebo všechna kola, přičemž ve druhém případě nechybí ani redukční převodovka. Světlá výška 187 mm, respektive přední nájezdový úhel 41 stupňů a zadní nájezdový úhel 23 stupňů, přímo vybízejí k terénním hrátkám, na něž je tohle auto stavěno.

Mohlo by vás zajímat:  Tři koncepty Jeepu Wrangler pro Easter Jeep Safari

Facelift, který Mahindra v těchto dnech představuje, se však verze DI vůbec netýká. Naopak plnými doušky si jej užívá o něco luxusnější verze CRDe. Ta dostala robustnější nárazníky (díky nim má auto na délku 3920 mm), rozšířené blatníky, boční nášlapy, nová přední světla a přepracovanou odnímatelnou plátěnou střechu. Maska chladiče se sedmi vertikálními lamelami je pozůstatek licenční výroby Jeepu. Uvnitř je největší novinkou dvoubarevná palubní deska s mohutným madlem před spolujezdcem a nápisem „Thar“ na středové konzoli. Přístrojovou desku nyní tvoři budíky ve třech samostatných tubusech. Řidiči přijde jistě vhod lépe tvarovaný volant a hlavice řadící páky, spolu se spolujezdcem navíc dostanou širší sedadla a upravené výplně dveří. Ve standardní výbavě sice chybí třeba airbagy, klimatizaci, přípravu pro hudební systém, uzamykatelnou schránku před spolujezdcem a dva držáky nápojů v ní však najdete.

Mohlo by vás zajímat:  Land Rover představil decentní facelift modelu Discovery

Již v úvodu bylo zmíněno, že Thar využívá rámovou konstrukci, přičemž terénní schopnosti u verze CRDe ještě podtrhuje světlá výška 200 mm, přední nájezdový úhel 44 stupňů, zadní nájezdový úhel 27 stupňů a mechanicky uzamykatelný zadní diferenciál. Pod kapotou je 2.5litrový turbodiesel o výkonu 107 koní při 3800 ot./min s točivým momentem 247 Nm mezi 1800 – 2000 ot./min. Celou sílu přenáší na všechny čtyři kola manuální pětistupňová převodovka v kombinaci s redukční převodovkou.

Zmodernizovaný Thar CRDe je již k dispozici u vybraných prodejců, cena startuje na 825 000 rupiích (cca 318 000 korun). Jednodušší Thar DI začíná na 521 995 rupiích (cca 201 000 korun) za zadokolku, respektive 596 360 rupiích (cca 230 000 korun) za čtyřkolku.

Mohlo by vás zajímat:  Sen o Dakaru - LIAZ 100.55 D v cíli u Růžového jezera

Zdroj: Mahindra