Mahindra vyrukovala s malým sedmimístným SUV

Stavět čtyřmetrová auta se sedmi místy k sezení, na to jsou experti především v Indii a okolí. Datsun tak už dva roky nabízí kombi Go+, které při délce 3995 mm nabídne sezení v kombinaci 5+2, nyní se k němu přidává Mahindra, přinášející toto uspořádání do segmentu malých SUV.

Její nejnovější kreace s názvem TUV300 má na délku 3995 mm, na šířku 1835 mm, na výšku 1839 mm a mezi nápravami 2680 mm. Na tomto půdorysu se tedy usadí až sedm cestujících – pět sedí klasicky ve dvou řadách, dva musí počítat s nouzovými vyklápěcími sedadly na bocích kufru. Ten má při pětimístném uspořádání 384 litrů a po sklopení zadní lavice 720 litrů, v sedmi se ale se zavazadly musíte rozloučit.

Mohlo by vás zajímat:  Seat dále vyvíjí své první SUV

Vzhled je řekněme záležitostí osobního vkusu. TUV300 některými detaily, například lamelami v masce chladiče, odkazuje na další modely indické automobilky. Krabicovitá stavba karosérie má za cíl co nejlépe využít obestavěný prostor, na víku pátých dveří je umístěno náhradní kolo pod krytem v barvě karosérie (alespoň tedy ve vyobrazeném nejvyšším stupni výbavy). Utopeně působí v hranatých podbězích 15palcová kola. Interiér je mnohem modernější než karosérie, když přichází mimo jiné s dvoubarevnou palubní deskou a audiosystémem s USB, Aux-In a Bluetooth konektivitou, opět je však nutné upozornit, že toto všechno je součástí jen některých výbavových linií. Bezpečnost mají na starosti přední airbagy, ABS, mlhovky nebo zadní parkovací senzory, všechna nové TUV300 mají ve standardu klimatizaci.

Mohlo by vás zajímat:  Kamaz testuje nový truck pro Dakar

O pohon se stará přeplňovaná naftová patnáctistovka mHawk o výkonu 84 koní při 3750 ot./min s manuální pětistupňovou převodovkou, respektive 81 koní při 3750 ot./min s automatickou pětistupňovou převodovkou. V obou případech je maximální točivý moment 230 Nm dostupný mezi 1500 – 2250 ot./min a posílán pouze na zadní kola. Podvozek s rámovou konstrukcí má vpředu dvojité lichoběžníky, vzadu potom tuhou víceprvkovou nápravu. Základní model s výbavou T4 přijde na 690 000 rupií (cca 251 000 korun), vyobrazená specifikace T8 už však vychází na nejméně 840 000 rupií (cca 306 000 korun).

Mohlo by vás zajímat:  Pozvánka na Offroadové ježdění

Zdroj: Mahindra